понедељак, 8. април 2019.

Englesko uskršnje pecivo ili ti Hot cross buns

Bliži se Uskrs i sve mi se čini da ćemo se mi ukućani ovih dana praviti Englezi. Već par dana mi se vrte po glavi neke poslastice iz tog dela sveta, da ih probam, pa da kažem svoju. Počinjem sa ovim divnim, mirisnim pecivom. E baš to, mirisno me je privuklo da ga pravim, cimet, muškatni oraščić i đumbir, cela kuća miriše dok se peku. Pogotovu što sam ja veliki, ali baš veliki ljubitelj cimeta i muškatnog oraščića, a sa đumbirom sam na "dobar dan kako ste?" više manje. Karakteristika ovih peciva je da se ukrašavaju krstom na vrhu. Ja sam počela da iz šaram krstom, pa mi je to nekako bilo tužno i onda sam krenula malo da šaram. Šta ću, imala sam viška paste, greota da se baci. Veruje se da je ovo pecivo nastalo u 14 veku, kada su ih engleski monasi delili siromašnima baš na Veliki petak. Od tuda valjda i karakteristično ukrašavanje krstom. Da li ste čuli da je neko jelo ikada bilo zabranjeno? E ovo baš jeste. Naime, za vreme vladavine kraljice Elizabete I tadašniji glavnokomandujući trgovaca grada Londona doneo je uredbu kojom se pekarima zabranjuje pravljenje  bilo koje vrste začinjenih peciva, sem za Božić, Veliki petak i u slučaju sahrana. Na sreću ova zabrna nije važila za domaćinstva, tako da se tradicija pravljenja Hot cross buns nastavlja. Zabrana je trajala sve do 17. veka. Verovalo se da ova peciva spremljena na Veliki petak doprinose ozdravljenju bolesnika, da na brodu štite brod od brodoloma. Takođe je postojalo verovanje da ovaj hlepčić obešen u kuhinji čuva kuću od požara.  Eto malo istorije koje sam pronašla na Wikipedii i uvek sam nanovo zapanjena kako neki narodi ljubomorno čuvaju istoriju svojih narodnih jela još od 14 veka, pa malo li je? 



Sastojci:


175 g. brašna Manitoba
150 g. mekog brašna "00"
120 ml. mleka
50 g. putera
50 g. šećera
30 g. suvog grožđa
6 g. svežeg kvasca
1 jaje
malo soli
1/2 kafene kašičice cimeta
na vrh kafene kašičice muškatno ograščića
1/2 kafene kašičice đumbira u prahu
1 narandža

Za šaranje:


40 g. brašna
30 ml. vode
ekstrakt vanilije

Za premaz:


1 žumance + 1 kafena kašičica mleka
med


Priprema:


Prosejati 175 g. brašna Manitoba i 150 g. mekog brašna. 

U vangli promešati oba brašna i dodati im 50 g. šećera, rendanu koricu od 1 narandže.

Takođe u drugoj činijici promešati cimet, muškatni oraščić i đumbir.

120 ml. mleka smlačiti i podeliti na dva dela. 

U prvom delu dodati 6 g. svežeg kvasca i razmutiti, a u drugom otopiti 50 g. putera.

Uključiti mikser i brašnu i šećeru prvo dodati smesu sa razmućenim kvascem, zatim dodati celo jaje, malo soli i mešavinu od cimeta, muškatnog oraščića i đumbira.

Na kraju dodati i mleko u kome je istopljen puter.

Mutiti masu mikserom celih 15 minuta. 

Videćete da će se na kraju mućenjem testo koje je u početku bilo slepljeno za zidove vangle skroz odbojiti od vangle i skupiti u sredinu. 

Testo poklopite providnom folijom i ostavite da narasta narednih 5 do 6 sati. 

Za to vreme ocedite sok od 1 narandže i nalijte njim 30 g. suvog grožđa.

Kada je testo lepo naraslo, staviti ga na pobrašnjenu radnu površinu. 

Suvo grožđe ocediti od soka od narandže i dodati testu. 

Testo premesiti vrlo kratko, tek toliko da suvo grožđe zađe lepo u testo.

Izmeriti testo i podeliti ga na 9 jednakih delova.

Svaki deo izvaljati u kuglicu i postaviti je na pleh prethodno obložen papirom za pečenje.

Ostaviti kuglice da narastu još jedno sat, do sat i po vremena.

Premaz:


Svaku kuglicu premazati mešavinom žumanca i 1 kafene kašičice mleka.

Ostaviti da se žumanca malo prosuše.

Šaranje:


Za šaranje umutiti 40 g. brašna sa 30 ml. vode i malo ekstrakta od vanile, dok ne dobijete glatku masu, bez grudvica.

Masu stavite u poslastičarsku kesu za ukrašavanje, na vrh stavite najuži otvor koji imate i počnite šaranje. 

Pecivo pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni 30 minuta.

Napomena:


Ako želite da vam peciva budu blago rumene boje, a ne ovako tamna kao moje, posle 20 minuta pečenja prekrijte pecivo alu folijom i nastavite pečenje narednih 10 minuta.

Kada je pecivo pečeno, još vrelo ga premažite medom. 




Нема коментара:

Постави коментар