недеља, 1. мај 2022.

Češke kiflice

 Još jedne u nizu čarobnih kiflica. Izuzetno ukusne, mekane, testo izuzetno za rad, pravite ih i uživajte




Sastav: 


550 do 600 g. brašna + brašno za mešenje

22 g. svežeg kvasca

1 kafena kašičica šećera

1 kafena kašičica soli

2 jaja

50 ml. jogurta

100 ml. ulja

250 ml. mleka


Za premazivanje kiflica:


1 jaje i 2 kafene kašičice mleka


Priprema:


Ostavite kvasac na sobnoj temperaturi da se malo slači.

Mleko zagrejte da bude mlako.

Brašno prosejite da nem grudvica.

U činijicu stavite kvasac, šećer, mleko i sve razmutite, dok se kvasac skroz ne istopi u mleku.

Dodajte par kašika brašna i sjediniti sa mlekom.

Prekrijte tanjirićem, uvijte u krpe i ostavite da nakvasa.

Za to vreme dodajte so u brašno i promešajte.

Izvadite i jogurt i jaja da se smlače na sobnoj temperaturi, dok vam kvasac nadolazi, tako da ne bude hladno iz frižidera.

Kada je kvasac nadošao, u brašnu napravite udubljenje, uspite nadošao kvasac i sve ostale sastojke, jaja, ulje i jogurt.

Mesite testo mikserom nekih 10-ak minuta. Ako posle tog vremena vidite da je testo retko dodajte još malo brašna, nisu sva brašna ista, zato sam stavila od 550 do 600 g. brašna, jer je meni toliko trebalo da dodam, da bih mogla da umesim testo.

Izručite testo na dasku za mešenje, napravite kuglu, zasecite je u obliku krsta po površini pa je vratite u vanglu.

Prekrijte providnom folijom, uvijte u krpe i ostavite na toplom da nadolazi. 

Kada je testo nadošao ponovo ga kratko premestite. Možete podeliti testo na dva ili  četiri dela, razviti u krugove i iseći trouglove, zavisi da li hoćete da imate manje ili veće kiflice.

Meni su trebale veće kiflice, podelila sam testo na dva jednaka dela i razvila krugove prečnika 40 cm.

Možete ih odmah uviti ili zaseći kao što sam ja uradila, na taj način će vam biti još duže.








 
Uvijene kiflice poslažite u pleh koji ste prekrili papirom za pečenje.

Ostavite ih da narastu.

Odvojite belance od žumanceta i žumancu dodajte dve kafene kašičice mleka i premažite kiflice. 

Sačekajte da se žumance prosuši, umutite penasto belance i premažite preko kiflica.

Ja volim uvek da iskoristim i belance, jer su mi kiflice tad sjajnije, vi možete premazati i samo sa žumancetom i mlekom.

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 do 200 stepeni, dok lepo ne porumene, nekih 15 do 20 minuta, zavisi i od jačine vaše rerne i od veličine kiflica.

Napomena:

Kiflice možete puniti slanim i slatkim ili ih ostaviti prazne, takodje ih možete posuti susamom, lanenim semenim.
















Нема коментара:

Постави коментар