петак, 19. јул 2024.

Jagnjeće sarmice u maramici

Ovog jela iz detinjstva sam se baš uželela. Sećam se čak i kada ga je moja majka pravila pre skoro 50 godina. Mirisi iz detinjstva i neki slatki ukusi. Ovo je recept kako ih je pravila moja mama. Ja nisam nikako u mogućnosti da nabavim jagnjeću mrežicu, pa sam pravila bez i jednako je ukusno




Sastav:


500 g. jagnjećih iznutrica - ja sam imala, crnu i belu džigericu, srce i bubrege

3 struka mladog crnog luka

kašika masti ili ulje

lovorov list,

biber u zrnu

so

biber  mleveni

peršun

1 jagnjeća maramica


Preliv:


3 jajeta 

1 kisela pavlaka


Priprema:


Properite pod mlazom hladne vode iznutrice. 

Ako imate jagnjeću maramicu properite je pod mlazom hladne vode i potopite u vodi, da se ne bi osušila.

Stavite ih u lonac, jagnjeće iznutrice, nalijte vodom, dodajte lovorov list, biber u zrnu i malo soli i kuvajte 1 sat, dok ne omekne. 

Pred kraj kuvanja sitno iseckajte mladi crni luk i prodinstajte ga na masti ili ulju. 

Kada su iznutrice skuvane izvadite ih iz vode u kojoj su se kuvale i isecite ih na sitne kockice.

Dodajte dinstanom luku, posolite, pobiberite i dodajte sitno seckanog peršuna i propržite minut, dva, da se sve sjedini.

E sad ja ću vam objasniti postipak uvijanja sarmica, ako nemate jagnjeću maramicu ovaj deo oko uvijanja preskočite. 

Dakle moja mama je radila ovako:

Izbadite jagnjeću maramicu iz vode, raširite je i isecite na kvadrate  u zavisnosti kolike želite da vam budu sarmice. One se prave obično manje, ali ne jako male. Probajte, isecite jednog parče maramice, uvijte sarmu,  s’tim da maramicom samo obližire punjenje. Ovo stoga što se ove sarmice ne kuvaju u tečnosti, kao obične sarme i nema opasnosti da će vam se raspasti ili da će fil iscureti, pa vam veliko uvijanje nije potrebno. Ovo je čisto estetski. 

Pleh moj je dimenzija 17 x 24 cm.  u kome ćete peći jelo namastite mašću ili uljem i poslažite sarmice, da stoje jedna uz drugu. 

Za vas koji nemate mogućnosti da nabavite jagnjeće maramice i da uvijate sarmice namastite pleh, uspite iznutrice sa lukom i sve poravnajte. 

Sa strane umutite penasto tri jaja, sa malo soli i bibera, dodajte kiselu pavlaku, da se i ona razmuti. 

Prelijte preko iznitrica. 

Pecite u prethodno zagrjanoj pećnici na 180 stepeni nekih 30 do 40 minuta, dok ovamo lepo ne porumeni. 

Poslužiti sa kiselim mlekom, jogurtom, kiselom pavlakom ili sezonskom salatom, tipa paradajz salata.







Нема коментара:

Постави коментар