петак, 2. септембар 2022.

Hladnu čaj od sveže nane

Svake godine imam posađenu nanu u saksiji i vrlo rado pravim ovaj hladni čaj. Uopšte nije teška za uzgajanje, treba je staviti u veću saksiju, jer ima vrlo agresivno korenje, koje se brzo širi, redovno je zalivajte i to je cela mudrost. Vrlo je jednostavano za pripremu, trebalo mi je samo vremena da otkrijem koja je to količina nane koja ide na litar vode. Prvi pokušaj je bio topla voda, nije se ni osećala nana i tako sam došla posle više neuspelih pokušaja došla do ove mere. Ako imate višak nane možete je osušiti i koristiti tokom godine. Ja je uberem, dobro properem pod vodom, ocedim od viška vode i ostavim na kuhinjskoj krpi dva dana, dok listovi ne budu sasvim suvi. Povremeno okrenite listove, tokom sušenja. Nemojte stavljati na direktno sunce nema potrebe. Kasnije suvu nanu stavim u teglucu i zatvorim. Nije nikakav recept već ideja. U hladan čaj možete staviti i razno voće, jagode, borovnice, isečene breskve, kupine, maline.




Sastav:


2 l. vode

70g. listova nane

1 štapić cimeta

1 lmun sok

med ili šećer po ukusu


Priprema:


Staviti vodu da proključa, kada proključa dodati nanu i cimet, primešati da sva na a bude u vodi, ugasitu vatru i poklopiti.

Ostaviti da odstoji 5 minuta. 

Procediti čaj i dodati soka od limuna. Ja nisam filtrirala sok od limuna, samo sam bacila košpice, zato je čaj mutan, a ne bistar. Greota mi je da bacam sve što ostane od ceđenja limuna, a vi kako želite. 

Za količinu meda ili šećera vam ne mogu reći, jer mi pijemo samo uz dodatak limuna. 

Vrlo je osvežavsjući. 



Нема коментара:

Постави коментар