четвртак, 20. јун 2024.

Slađina baklava sa višnjama

Ovaj recept sam dobila još kao devojčurak od moje prijateljice Slađe. Životni putevi su nam se razdvojili i tako sam i zaboravila na ovaj recept, sve do pre neki dan, kada sam ga slučajno naletela na njega. Znam da mi se vrlo svideo, čim sam ga zapisala i evo kad sam je ponovo napravila vidim da se nisam prevarila 




Potrebno:


600 g. kora sa pite

500 g. očišćenih višanja, mogu i iz kompota, dobro oceđene


Za premazivanje kora:


3 jaja

2 čaše od jogurta šećera 

1 čaša od jogurta ulja (u receptu moje drugarice piše 1+1/2 čaše ulja, ali se meni to učinilo preterano, pa sam smanjila na 1 čašu.

1 čaša jogurta

1 kesica vanilin šećera 

1 prašak za pecivo


Za agdu:


2 čaše od jogurta šećera

2 čaše od jogurta vode

1 limun, može i ne mora, meni je mnogo lepše sa limunom 


Priprema:


Umutiti jaja, dodati šećer i vanilin šećer, mutiti,  dodati jogurt, ulje i prašak za pecivo. 

Pleh od rerne premazati uljem. 

Kore podeliti na dva jednaka dela. 

Staviti prvu koru na pleh, premazati filom i tako raditi do zadnje kore prve polovine koju takođe namazati filom.

Odozgo staviti višnje i ravnomerno ih rasporediti. 

Na isti način slagati i drugu polovinu kora, i najgornju koru premazati filom.

Pitu iseći na kvadrate.

Rernu uključite na 180 i pecite dok lepo ne porumeni oko 25 do 30 minuta.

Pečenu pitu ostaviti da se ohladi. 

Kada se pita ohladila napraviti agdu. 

Sipati u šerpicu vodu i šećer i sve kuvati na umerenoj vatri 13 minuta.

Pred kraj kuvanja dodati par kriški limuna isečenog na kolutove, a može se dodati i sok od jednog limuna. 

Hladnu pitu pažljivo uz pomoć kutlače zaliti sa vrelom agdom.

Ostaviti par sati da pita upije svu agdu. 








Нема коментара:

Постави коментар