среда, 25. септембар 2024.

Puding od pirinča sa urmama i bademom

Ovaj recept je divan, pravi slatkiš na kašiku. Pravi se sa mlekom, ja sam ovaj put pravila sa mlekom od ovsa i odlično je ispalo. Ako izostavite i žumanca i puter dobićete posnu poslasticu. Žumanca u ovom receptu daju puniji ukus, ali nisu presudna kao ni puter




Sastav:


1,200 l. mleka običnog ili ovsenog, verovatno može da se pravi i sa bademovim mlekom

100 g. pirinča 

2 do 4 kašike meda

50 g. usitnjenog badema, ne mlevenog, već na manje parčiće

150 g. urmi bez koštica

2 kašike putera

2 žumanca

2 kašike ružne vodice, ja nisam imala, nije obavezno

1 kašičica cimeta


Za posipanje:


čokolada 70% kakaa

orasi usitnjeni


Priprema:


Urme prepolovite na pola po dužini. 

Bademe usitnite, ja ih stavim u kesicu za zamrzivač i onda ih usitnim tučkom za meso.

Stavite mleko i pirinač da se kuvaju na tihu, tihu vatru i kuvajte ga tako sat vremena, morate stalno da mešate, od trenutka kada provri.

Posle sat vremena videćete da se puding zgusnuo, dodajte usitnjene bademe, urme i 2 kašike meda. Nemojte odmah stavljati 4 kašike meda, urme su već same po sebi slatke, ako koristite mleko od ovsa ili badema i oni su već slatki, pa da vam ne bude posle preslatko, lako je dodati meda  a kraju. 

Dodajte i cimeta, ja sam stavila 1 kašičicu, jer volim cimet. 

Kuvajte još 20 minuta, dodajte puter, skinute sa vatre i dobro primešajte.

Ostavite da se puding prohladi par minuta, tek toliko da ne bude vreo, da se ne puši, ali dovoljno topao, zbog žumanca. 

Dodajte jedno žumance, brzo mešajte, da ne dobijete kajganu, zatim na isti način dodajte u drugo žumance i na kraju ako imate i volite ružinu vodicu. 

Na kraju probajte da li vam je dovoljno slatko i eventualno dodajte još meda. Za probu najbolje je odvojiti kašiku pudinga, staviti na tanjirić i u frižider na par minuta, jer vreo puding deluje mnogo slađi nego rashlađen.

Ovaj puding se jede rashlađen na sobinoj temperaturi, ali meni je još lepši hladan iz frižidera, preliven sa malo istopljene gorke čokolade i usitnjenim orasima.







Нема коментара:

Постави коментар