недеља, 29. септембар 2024.

Puding od grožđa

Puding od grožđa je što bi se reklo “pod obavezno“ u regiji Lombardije i Emilia Romagna u doba berbe grožđa. Lako se sprema a izuzetno je ukusan. Možete ga praviti od svih sorti grožđa, crnog, belog, rose. Glavni sastojci su sok od grožđa i brašno. Ja sam pravila puding od crnog grožđa na klasičan način, a kod pripreme belog sam dodala malo cimeta, koru od limuna i karanfilić





Sastojci:


1 litar soka od grožđa

100 g. brašna 

1,5 do 2 kašike šećera, što nekada nije ni potrebno, ako je grožđe baš dosta slatko


Varijacije za belo grožđe:


Štapić čimeta

karanfilić

Korica od limuna


Za posipanje:


usitnjeni pistaci, može  ne mora


Priprema:


Priprema je vrlo jednostavna. Ja sam ovde dala mere za 1 litar soka, znači na svakih 100 ml. dobijenog soka od grožđa ide 10 g. brašna. 

Grožđe operite i odvojite ga od stabljike, pazeći da odvojite i ona zrna grožđa koja nisu zdrava.

E sad morate odvojiti seme i kožicu i iscediti sok. 

Stavite zrna grožđa u činiju i izgnječite ga dobro rukama. 

Ocedite sok cediljkom a pulpu stavite u pasirku, propustila pulpu dva puta da izađe sav sok. To je ista ona pasirka koju koristite, kad pravite sok od paradajza. 

Kada ste završili sa odvajanjem soka ponovo sok procedite ili kroz najfiniju cediljku ili kroz gazu. 

Izmerite količinu soka koji ste dobili i srazmerno količini odvojite brašno. 

Stavite sve sok i brašno u šerpu, trebalo bi da se muti žicom, dok se brašno skroz ne razbije, da vam ne ostanu grudvice. Meni je bilo lakše da obrnem na najmanjoj brzini dva kruga mikserom.

Za sok od belog grožđa ja sam dodala 1 štapić cimeta, 1 karanfilić i ljuštilicom za krompir sam oljuštila jednu traku limuna. Možda sam mogla da stavim i dva karanfilića, ali kako sam prvi put pravila, a karanfilić je dosta jak, bojala sam se da ne preteram.

Ako ste ljuštenjem zahvatili i beli, mesnati deo limuna, pažljivo grebuckanjem nožem odstranite taj beli deo, jer je on gorak. 

Probajte sok, ako vam se čini da nije dovoljno sladak dodajte šećer. 

Kuvajte puding na srednje tihoj vatri uz stalno mešanje. 

Od trenutka kada provri trebaće vam nekih 10 do 15 minita kuvanja. 

Ako ste stavili cimet, karanfiliće i koricu od limuna izvadite ih.

Vreo puding sipajte u činijice, ostavite da se prohladi, a zatim ga stavite na par sati u frižider, da se dobro stegne. 

Ili ga možete izliti u dublji pleh, kada se ohladi prevrnite ga naopačke i sečite ba štangle ili kocke ili ga stavite u neki lepi kalup za Kuglof ili puding. Naravno pre nego što počnete sa izlivanjem pudinga činijice, kalupe u ostalo što želite da upotrebite prvo morate pokvasiti vodom, otresti višak vode, pa tek onda usuti puding, na taj način će se lakše odvojiti od kalupa.

Ja sam ga posula usitnjenim pistacima, a vi i ne morate, ako ne želite. 


Napomena:


U zavisnosti od sorte grožđa vaš puding će imati različitu boju, naročito kod belog grožđa, može biti od svetlo bež boje, do boje karamela, nikad se ne zna. 

Oba su vrlo ukusna, ne znam za koji bi se pre odlučila.




Нема коментара:

Постави коментар