недеља, 30. септембар 2018.

Sirup od mente

Ovaj recep bi se mogao i zvati "Opet ona ispravlja krivu Drinu". Dakle, ono što me najviše naljuti kod nekih neprofesionalnih blogera je širenje neistina, u cilju što veće popularnosti. E tako je i sa sirupom od mente, koja se na njihovim fotografijama prestavlja u veličanstvnoj zelenoj boji, neke prelepe rajske ptice. E pa nije tako, ali može i tako, uz dodatak prehrambenih boja, kao što se vidi na mojoj fotografiji. Prirodni sirup od mente ima boju maslinovog ulja. Ovaj sirup je ako imate mentu u bašti prava stvar, zdravo prirodno, a može se koristiti ne samo za piće, već i kod pripreme kolača. Menta se može brati za razliku od matičnjaka i kad je u punom cvatu. Važno je naravno samo da su listovi zdravi 



Evo na ovoj fotografiji levo je sirup razblažen u vodi, nerazblažen sirup boje maslinovog ulja i desno je sirup razblažen u vodi sa dodatkom par kafenih kašičica zelene prehrambene boje. Što bi rekao moj Neša Simić: "Nema laži nema prevare".

Sastav:


1/2 lit. vode
600 g. šećera
60 g. listova mente
kora od 1 limuna
jedna veća gaza

Priprema:


Ubrati grane mente, najbolje je ubrati je od avgusta meseca na dalje, kada je njen ukus najači.

Proprati je i ostaviti je potopljenu u vodi 10 minuta. 

Odvojiti zdrave listove od grane.

Izmerite mentu, ako vam zafali dodajte još, ja sam nabrala gomilu mente i višak sam osušila za čaj.

U multipraktiku staviti svu mentu i 300 g. šećera. Mutiti dok se sve ne pretvori u kašu.

Uzmite 1 limun i polako nožićem prateći liniju limuna ogulite mu koru. 

Uklonite potom nožićem, ako vam je na kori ostalo malo belog, gorkog dela limuna.

U šerpu stavite 1/2 lit. vode i ostalih 300 g. šećera i koru od limuna koju ste isekli i lepo očistili ostavite a proključa.

Kad voda proključa dodajte mešavinu od mente i šećera, smanjite vatru na umerenu i ostavite tako da vri 8 minuta i povrmeno promešajte.

Po proteku 8 minuta ugasite vatru, poklopite mentu i ostavite je preko noći.

Sutradan uklonite kore od limuna, a tečnost stavite da se polako cedi kroz gustu gazu. Kako je tečnost gusta, pomognite se malo i varjačom, da krene ceđenje. 

Posle par sati trebalo bi sve da se ocedi, istisnite ih gaze još ono malo tečnosti što je ostalo i vaš sirup je spreman za flaširanje.

Ja moj sirup držim u frižideru u manjim flašicama, s'obzirom da ga samo ja pijem.












Нема коментара:

Постави коментар