петак, 26. октобар 2018.

Kesten pire sa rumom i kakaom

Kesten pire, jako ga volim, ovog puta htela sam da ga napravim na malo drugačiji način uz dodatak ruma i kakaa. Rezultat je odličan, toplo ga preporučujem. Ovaj pire sam pravila sa marronima, ali možete komotno koristi i kesten



Sastojci:


700 g. marrona ili kestena
1/2 lit. punomasnog mleka
20 g. gorkog kakaa u prahu
60 ml. ruma
1 štap vanilije
120 g. šećera
so

Za ukrašavanje:


1/2 lit. slatke pavlake
šećer u prahu
rendana čokolada po želji

Priprema:


Kestene ili marrone u zavisnosti šta vam je dostupno, ja sam koristila marrone potopite preko noći u vodu.

Sutradan ih kuvajte 40 minuta.

Ja nikada ne zasecam kestenje ili marrone u krstić pred kuvanja, kao što to neki preporučuju, da bi se lakše skuvali.

Moje iskustvo je kad sam to jednom uradila je bilo da su mi se svi plodovi ofarbali od kore kestena i to je bila katastrofa.

Kesten ili marroni se lako provere da li su kuvani probadanjem čačkalice, ako čačkalica lako prolazi kuvani su.

Kada su se skuvali ugasite vatru, vadite tri do četiri marrona i ljuštite ih, od kore i od unutrašnje fine korice.

Tako sve do kraja.

U šerpu stavite 1/2 lit. mleka, 120 g. šećera išipku vanile. Dodajte marrone i kuvajte 20 minuta sve zajedno.

Posle 20 minuta izvadite kestene, mleko nemojte bacati, možda će vam zatrebati i propasirajte ih kroz pasirku ili kroz gnječilicu za krompir. Možete koristiti i minipimer. 

Važno je da masa treba da bude dosta suva i kompaktna, bez celih komadića. Ako je baš mnogo suvo toliko da je teško da se usitni, dodajte sasvim malo mleka u kojem su se kesteni kuvali.

Dodajte 20 g. gorkog kakaa i 60 ml. ruma. Sve dobro promešajte da se masa ujednači.

Stavite masu u frižider jedno 30 minuta da se stegne.

Za to vreme umutite slatku pavlaku uz dodatak šećera u prahu, po vašem ukusu.

Izvadite masu od marrona iz frižidera i iznad svakog tanjira za posluživanje  propustite masu kroz gnječilicu za krompir, tako da dobijete crviće.

Ukrasite umućenom slatkom pavlakom.








Нема коментара:

Постави коментар