уторак, 16. октобар 2018.

Turšija

Ovde 2018. godine smo mali pravo Miholjsko leto. Sve je to lepo, ali kad turšiju da spremam? Prošle godine u ovo vreme zimnica je već uveliko bila spremljena. Gledati vremensku prognozu, nema smisla, jer nikad ne potrefe. Ex nemaju oni našeg Kamenka Katića, taj je znao da da vremensku prognozu, tačno u kap kiše. Konačno, juče je spremih. Ovaj recept sam dobila od moje komšinice Branke i mogu vam reći bez lažne skromnosti da sam sa njome dodatno osvojila mog muža jedinca, s'obzirom da se digao u 2 sata noću u sred januara i petljao se sa buretom na terasi i vadio sebi turšiju. Zatekla sam ga sa najvećom vanglom koju sam imala u kući, puna krcata turšije, samo su mu oči virile. Na sreću pa sam megaloman, pa je i turšije bilo dosta, a i vangle su mi povelike, tako da jadničak nije morao da se mući da dvaput sipa



Sastav:


4 kg. povrća kupus, karfiol, šargarepa, kornišoni, zeleni paradajz
3 lit. vode
7,5 dcl. alkoholnog sirćeta od 9%
112 g. soli
150 g. šećera
3 lovorova lista
1 koren rena
biber u zrnu
3/4 kesice vinobrana (ja već godinama praviim bez vinobrana i apsolutno nije potrebno, ali ako ste vi pristalica vinobrana stavite ga)

Priprema:


Kupus očistiti od prvog spoljnjeg lista, iseći na četvrtine i očistiti od korena.

Šargarepu očistiti.

Karfiol očistiti i iscepkati na cvetiće veće ili manje, kako vam se sviđa.

Kornišone dobro oprati.

Ja paprike nikad nisam stavljala, vi možete ako želite.

Očistiti ren.

U pola litre vode razmutiti dobro šećer i so.

Kada su se so i šećer otopili, dodati ostatak vode i sirće.

Očišćeno provrće slagati u plastično bure. Između posipati biberom u zrnu, kojim listom lovora i renom.

Sve zaliti sa tečnošću. 

Poklopiti i sačekati do upotrebe mesec i po dana.

Нема коментара:

Постави коментар