понедељак, 12. април 2021.

Lepinjice sa pestom od oraha

Ove lepinjice sam pronašla u jednom časopisu i potvrdilo se staro pravilo uvek u spremanju hrane slediti svoj instinkt. Nešto mi je tu u receptu falilo, malo sam promenila i dobila sam ovde divne lepinjice. odlične za doručak ili večeru uz čašu hladnog piva ili jogurta




Za testo:


500 g. brašna tipa "00"
300 ml. mlakog mleka
12 g. svežeg kvasca
30 ml. maslinovog ulja 
1 kašičica šećera
12 g. soli


Za pesto od oraha:


50 g. oraha
40 g. pinjola ja sam zamenila sa oljuštenim bademom
2 dl. pavlake
2 čena belog luka
3 supene kašike maslinovog ulja
4 do 6 supenih kašika rendanog parmezana Parmigiano Reggiano nikako Pecorino Romano, jer je dosta jači i slaniji, u tom slučaju smanjiti kolčinu koja se stavlja u pesto
so vam ne treba, jer je parmezan dosta slan


Priprema lepinjica:


Izvadite kvasac iz frižidera da se smlači na sobnoj temperaturi.

Mleko smlačite.

Brašno prosejte, dodajte mu so i sve promešajte.

U jednu činijicu stavite kvasac, šećer, malo mleka i sve promešajte.

Dodajte par kašika brašna, da dobijete gustinu kao za palačinke. 

Poklopite tanjirićem, uvijte u krpe da bude na toplom i ostavite dok ne nadođe.

Kada je kvasac nadošao napavite udubljenje u brašnu, uspite kvasac, ostatak mleka i maslinovo ulje.

Mesite testo ili ručno ili mikserom 10 minuta.

Na kraju ćete dobiti divno mekano testo, koje se ne lepi za ruke i divno je za rad.

Napravite loptu od testa, zasecite krst na površini, da lakše počne da kvasa, vratite u vanglu, prekrijte prozirnom folijom da ne gubi vlažnost, zatim uvijte u ćebe i ostavite da lepo naraste, sve dok ne uvostruči volumen.


Za to vreme napravite pesto od oraha.


Dva su načina na koji možete praviti pesto, prvi je pesto tučen u avanu, a drugi je u multipraktiku, ako nemate volje ili nemate avan, mada je u avanu svaki pesto mnogo ukusniji.


Avan način:


Stavite u avan orahe, bademe, beli luk i počnite da usitnjavate. Napomena je da ako niste do sada koristili avan, nemojte tući sve vreme u avanu tučkom kao da zakucavate eksere, već udarite par puta po orasima i bademima, čisto da ih malo razbijete  i onda kada se malo usitni pritiskajte masu tučkom i okrećite površinu tučka levo i desno, kao da navijate sat. 

Polako dodajte ulje, i parmezan i radite smesu, dok ne dobijete kompaktnu masu.

Važna napomena: Ja sam dodala 6 kašika rendanog parmezana i bilo nam je malo slanije. Moja preporuka vam je da stavite prvo 4 kašike rendanog parmezana i kada je pesto gotov, probajte ga, ako fali ukusa dodajte i ostatak parmezana.

Na kraju dodajte i pavlaku i sve lepo sjedinite.


Ako želite da koristite sekcalicu redosled je isti.


Prvo usitnite orahe, bademe, parmezan i beli luk, zatim dodajte u mlazu polako maslinovo ulje, a na kraju i pavlaku, dok ne dobijete kompaktnu masu.

Stavite pesto u hermetički zatvorenu činiju i ostavite u frižider. 

Dok vam nadolazi testo lepo će se sjediniti i prožeti svi sastojci pesta.


Lepinjice:


Kada je testo dovoljno naraslo, prebacite ga na radnu površinu, ako je potrebno pobrašnite malo radnu površinu meni nije trebalo.

Premesite blago testo. 

Opet dva načina na pravljenje lepinica.

Ako želite ovako krupne lepinje kao što su moje podelite testo na 10 jednakih loptica, ako želite manje podelite ga na 20 loptica.

Svaku lopticu rastanjite i stavite, u pleh koji ste obložili masnim papirom.

Ako pravite veće lepinje na svaku lepinju stavite 1 supenu kašiku pesta, a za manje vam treba 1/2 supene kašike pesta i lepo razmažite po celoj lepinji.

Drugi način je da rastanjite testo na par milimetara debljine i modlom u obliku kruga vadite lepinjice prečnika 4,6,8,10 cm. zavisnosti kako ste zamislili. 

Ostatak testa opet premesiti i ponoviti postupak, dok vam se ne utroši svo testo.

Ostavite lepinjice na toplom da nadođu još nekih 40 minuta do sat vremena.




Pećnicu zagrejte na 200 stepeni i u momentu kada stavljate lepinjice smanjite temperaturu na 180 stepeni i pecite na toj temperaturi od 15 do 20 stepeni u zavisnosti od jačine vaše rerne.




Moja draga prijateljica Maja kad sam joj pričala o ovom lepinjicama rekla: "Hm orasi i bademi sa pavlakom. ja bih tu stavila meda" 

Slatka verzija bi bila mešavina od oraha, badema i pavlake meda i cimeta. Nisam probala, ali ideja je dolična, HVALA MAJA HEPP TAKALIĆ!

Нема коментара:

Постави коментар