уторак, 13. јул 2021.

Grčka musaka na moj način

Grčka musaka, na moj način a evo i zašto. Ja nikada nisam bila u Grčkoj, mi smo leti išli na drugu stranu, nisam nikad probala njihovu musaku kako je oni spremaju, malo sam proučavala recept iz raznih knjiga i časopisa i zaključak do kojeg sam došla, je taj da Grčka musaka kakvu je mi znamo nema nikakve veze sa pravom Grčkom musakom. Naime kod ove musake je glavni sastojak plavi patlidžan ili ti melanzana, a kod nas je krompir. Mi stavljamo kiselu pavlaku i jaja na vrhu oni stavljaju bešamel, i u meso stavljaju paradajz. Mogu vam reći da mi se ova varijanta musake mnogo više sviđa od naše, ne samo zbog plavog patližana, već i zato što je za razliku od naših musaki koje su mahom suve, ova vrlo, vrlo sočna sočna. Sve u svemu na kraju sam dobila jedno vrlo lepo i ukusno jelo, a Grci nek izvine, ako sam negde omanula


 



Sastojci:


plavi patlidžan

krompir


Za umak od mesa:


1/2 glavice crvenog crnog luka

1 luk arpadžik

1 šargarepa

1 drška celera ili malo naribanog korena celera

maslinovo ulje

600 g. junećeg mlevenog mesa (može i kombinacija mlevene jagnjetine i junetine, nisam probala, ali ću svakako sledeći put probati i tu kombinaciju)

400 g. paradajz pelata ili svežeg paradajza

2 lista lorbera

drška cimeta

so, biber

1 dl. belog vina

2 supene kašike koncentrata od paradajza


Za bešamel:


50 g. putera

40 g. brašna

1/2 litra mleka

1/2 kašičice muškatnog oraščića

1 jaje

rendani parmezan - moja ideja 


Priprema:


Sitno iseckajte luk, šargarepu i celer i prodinstajte ih na maslinovom ulju.

Dodajte meso i njega takođe prpržite.

Kada se meso upržilo zalijte ga sa vinom i dinstajte, dok vino ne ispari.

Zatim dodajte 2 kašike koncentrata od paradajza i propržite minut.

Dodajte paradajz pelat, izgnječite ga rukama.

Dodajte lovorov list, cimet, so, biber i sve poklopljeno dinstajte na laganoj vatri 1 sat.

Na kraju izvadite štapić cimeta i lovorov list.


Za to vreme napravite bešamel:


Istopite puter, dodajte brašno, propržite i zatim lagano dodajte mleko, stalno mešajte da vam se ne stvore grudvice. Dodajte i 1/2 kašičice muškatnog oraščića.

Ovaj bešamel ne treba da bude mnogo gust, jer ćete njime prekrivati celu musaku.

Poklopite ga i ostavite da se ohladi.

Kada se ohladi stavite 1 jaje i dobro promešajte.

Što se tiče količine krompira i plavog patližana najbolje je da se ovako regulišete za količine

Moj pleh je bio veličine 24 x 24 cm krompira vam treba toliko da prekrije dno, a plavog patlidžana da imate 4 reda.


Priprema plavog patlidžana:


Plavog patližana vam treba od prilike 2 do 3, zavisi od veličine.

Odsecite mu gornji i donji kraj i isecite ga po dužini, ne ljušteći koru, ni ni pretanke ni debele.

Izmerite da imate toliko isečenih parčića da možete složiti 4 reda u plehu.

Ja nisam imala potrebe da ga solim i da mu cedim gorčinu, jer ove nove vrste ovde nemaju gorčinu, ako su vaši gorki sve parčiće patližana posolite, stavite na cediljku, teži predmet odozgo i ostavite da puste gorčinu jedno 45 minuta.

Zatim ih sve properite pod mlazom vode da skinete so i prosušite ih kuhinjskom krpom.

Pecite ih u ulju dok se blago, ali sasvim blago zarumene, a zatim ih odložite na kuhinjskim papir da upiju višak masnoće.

Možete uraditi i na laganiji način, kao što ja to radim, a to je da premažete patližan sa sasvim malo maslinovog ulja i da ga pečete na teflonskom tiganju, bez ulja, dok se blago ne zarumeni.

Ja jesam pristalica da se svako jelo pravi kako se kaže "onako kako Bog zapoveda i tradicija nalaže", to jest da se prži u maslinovom ulju, ali nužda zakon menja i ja već par godina radim ovako bez ulja, samo ga malo odgore premažem da dobije miris.


Priprema krompira:


Znači oljuštite par krompira zavisi od veličine, isecite na kolutove ni debele ni pretanke.

Isečen krompir potpite u vodu a zatim ga ocedite i prosušite kuhinjskom krpom.

Krompir u turama propržite na ulju da se blago zarumeni.

Tepsiju malo naljite maslinovim uljem i na dno slažite krompir

Zatim ide sledeće slaganje.

- patlidžan

- meso

- patlidžan

- meso

- patlidžan

- meso

- patlidžan 

- bešamel lepo rasporedite po celoj površini.

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 180 stepeni 40 minuta, zatim 5 do 10 minuta na grilu, ako vam za to vreme nije lepo proumenelo.



Нема коментара:

Постави коментар