уторак, 27. јул 2021.

Orada sa povrćem

Danas sam spremala oradu sa povrćem. Možete koristiti bilo koju ribu i bilo koje povrće i začine, ono što najviše volite. Meni je kombinacija ruzmarina, belog luka, limuna i peršuna najlepša za ribu, ali to je već stvar ličnog ukusa. Na kraju imaćete sočnu ribu i povrće, sve u divnom soku koji je ispustila riba



Sastojci:


1 do 2 orade, u zavisnosti koliko je sama riba velika i koliko vas ima za stolom

povrće (krompir, paprika, zucchine, šargarepa, paradajz trešnjica)

maslinovo ulje

so

ruzmarin

1 limun

peršun

1 čen belog luka

malo belog vina 1 dl. ili manje


Priprema:


Krompir oljuštiti, iseći na 4 dela i kuvati u slanoj vodi 10-ak minuta.

Ocediti krompir.

Oradu očistiti od krljušti spolja i inutra od iznutrica.

Operite je pod mlazom vode i prosušite je kuhinjskim papirom.

Oradu zaseći poprečno na tri mesta sa gornje i donje strane.

Posoliti je spolja i iznutra i namazati sa malo maslinovog ulja.

Limun iseći na kolutove.

U unutrašnjost ribe staviti grančicu ruzmarina, 1 čen belog luka i kolut limuna isečen na pola.

U zareze od ribe staviti peršun.

Ostaviti je tako dok ne spremite povrće.

Ja sam imala krompir, zucchine i šargarepe, ako imate stavite i paprike, paradajz trešnjice, može i koja maslina.

Oljuštite šargarepe, zucchinama isecite samo okrajke, možete ih iseći i na pola, papriku očistite i u zavisnosti od veličine, isecite na veću parčad, paradaju trešnjicu ostavite ucelo.

U plehu u kome ćete peći ribu stavite malo maslinovog ulja, svo povrće, posolite, stavite začina i sve promešajte.

Ja sam koristila ruzmairn, otkinula sam iglice, možete i origano, majčinu dušicu. Ja najviše volim kombinaciju za ribu sa ruzmarinom.

Napravite na sredini mesto i stavite ribu.

Na ribu stavite par kriški limuna i graničicu ruzmarina, i po neki kolut limuna po povrću.

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 220 stepeni prvih 10 minuta.

Zatim smanjite vatru na 200 i pecite dok vam se lepo ne razumeni, nekih 20 do 30 minuta, zavisno od jačine vaše pećnice.

Desetak minuta pred kraj pečenja sklonite limun sa ribe, zalijte sve sa malo vina i pustite da se zapeče do kraja. Ja volim kada mi se malo začeće i kožica.

Pečenu ribu sa povrćem izvadite iz pleha i poslsužite.

Riba spremljena na ovaj način je vrlo sočna i ostavlja divan sok na dnu.


Нема коментара:

Постави коментар