недеља, 10. јул 2022.

Slana cheesecake torta sa dimljenim lososom i avokadom

Sto bi rekla moja drugarica, ovo morate da probate. Izuzetno ukusna, izdašna i dekorativna slana torta, odlična za slavlja, a nama za svaki dan




Za koricu:



250 g. slanog keksa, krekera, može i integralni

130 g. putera


Krema:


300 ml. pavlake

500 g. sira Philadelphia

12 g. želatina u listićima, kod mene je to bilo 6 listića

52 ml, soka od limuna

rendana korica od 1 limuna

3 supene kašike maslinovog ulja

1 avokado

200 g. dimljenog lososa


Za ukrašavanje:


1 avokado 

50 do 100 g. lososa u zavisnosti kako želite da dekorišete tortu.

Listovi nane koji celoj torti daju izuzetnu svežinu, tako da nije samo stvar dekoracije


Priprema:


Okrugli pleh za torte dimenzija 22 cm, može i 24 i 26 cm, samo će vam bit malo niža od moje obložite po dnu i sa stanica papirom za pečenje. Za one koji to prvi put rade skinite obruč sa kalupa, na dno položite papir i stavite obruč, pazeći da vam sve bude ravno.  Višak papira odsecite. 

Izmerite visinu i dužinu stranice kalupa, isecite pravougaonih tih dimenzija i stavite okolo. Možete na par mesta staviti malo putera ili krem sira između papira i kalupa, da ne beži.

Istopite puter i promešajte ga sa mlevenim keksom. 

Masu stavite na dno kalupa, pritiskajte rukama da bude kompaktno i ravno.

Ostavite u frižider da se stegne 30 minuta. 

Iscedite 52 ml. soka od limuna i izrendajte koricu. 

Avokado oljuštite, isecite na tanju parčad, a zatim na parčiće. 

Dimljeni losos iscepkajte na komadiće. Kod nas se prodaje dimljeni losos već isećen na tanke, tanke šnite.



Sve prelijte sa 35 ml. soka od limuna, pimešajte, prekrijte providnom folijom i ostavite tako dok pripremate ostale sastojke. Onih 17 ml. soka od limuna ja sam dodala kasnije, po mom ukusu.

Umutite 200 ml. pavlake i ostavite je u frižideru.

Za to vreme potopite listiće želatina u činiju sa hladnim vidom i ostavite da nabubre 10-ak minuta.

Sipajte 50 ml. pavlake u šerpicu da bude vrela.

Nabubreni želatin dobro stisnite rukama, da izađe višak vode i stavite ga u vrelu pavlaku.

Nemojte vraćati pavlaku na vatru da prokljuća, mešajte van vatre, sve dok se želatin skroz ne istopi.

Ostavite pavlaku da se prohladi.

Stavite avokado i dimljeni losos na cediljku. Nemojte bacati sok od limuna koji ispuste.

Dok vam se pavlaka sa želatinom hladi stavite u činiju 500 g. krem sira Philadelphia, dodajte rendanu koricu od limuna, 3 supene kašike maslinovog ulja, so, biber i sok od limuna koji se ocedio od avokada i dimljenog lososa.

Sve dobro promešajte.

Dodajte umućenu slatku pavlaku iz frižidera, promešajte. 

Sipajte dimljeni losos i avokado. 

Promešajte i na kraju dodajte i pavlaku sa želatinom.

Ja sam u ovom trenutku probala smesu i meni je bilo potrebno još 17 ml. soka od limuna, da bi dobila ukus koji mi se sviđa. Vi probajte kako vam se sviđa ukus, pa eventualno dodajte kao i ja. I uz avokado i uz dimlejni losos odlično ide sok od limuna i ja volim da mi se blago oseti limun.

Ako treba dosolite i pobiberite.

Kada ste sve primešali sipajte masu u kalup sa keksom, poravnajte prekrijte prozirnom folijom i ostavite da se stegne u fružideru minimum 4 sata.

Kada se torta stegnula izvadite je iz frižidera i ukrasite po želji. 

Prilikom ukrsšavsnjs možete koristiti i poslastičarski špric i pravit razne oblike, eto ideje.


Нема коментара:

Постави коментар