недеља, 3. јул 2022.

Orada na lešo na moj način

Ja jako volim riblje supe, ne čorbe, i njih volim, ali još više volim bistre supe od morske ribe. Ovo je riba na lešo sa supicom za jednu osobu, s’obzirom da jedina u kući jedem ribu. Zašto baš orada,  zato što ima malo kostiju, samo središnju i nešto kostiju duž rubova i naravno glavnu kičmenu kost, tako da mogu lepo da je lepo filetiram prilikom serviranja i ne mislim mnogo na koske, mada je sa ribom potrebno uvek biti oprezan, nikad se ne zna. Vi možete koristiti i bilo koju drugu morsku ribu proces je isti




Sastav:


1 do 2 orade zavisi od veličine ili druge morske ribe 

2 šargarepe

paškanat

koren peršuna

2 drške celera ili jedan komadić korena celera

biber u zrnu

1 glavica crnog luka

2 lista lovora

6 komada trešnjica paradajza

2 čena belog luka

grančica ruzmarina

peršun

60 g. pirinča

so, biber

maslinovo ulje


Priprema:


Šargarepu očistite i isecite na kockice.

Luk oljuštite.

Paškanat, koren peršuna  očistite i ostavite u celo. 

Paradajz trešnjicu prepolovite na pola, a ako koristite običan paradajz oljuštite ga, izvadite semenke i isecite na kockice.

Komad celera ako koriste koren očistite i iseckajte na kocke a ako koristite rške celera samo dobro properite.

Beli luk očistite.

U širu šerpu u koju može lepo da vam stane cela riba stavite svo povrće, dodajte i lorber i biber u zrnu.

Očistite ribu: 

Očistite je od krljušti, presecite uzdužno stomak i izvadite pažljivo svu utrobu i na kraju, ali ne manje važno sa glave uklonite obraze koji se nalaze kad podignete škrge unutra u šupljini i koji znaju da budu gorki ako se skuvaju.

Ribu dobro properite pod mlazom hladne vode.

U utrobu stavite grančicu ruzmarina, par grančica peršuna i 2 čena belog.

Stavite ribu u šerpu sa povrćem, ako je mnogo dugačka slobodno joj odsecite rep.

Nalijte vode tek toliko da riba ogrezne.

Kivajte na srednjoj tihoj  vatri narednih 20 minuta, to je važno da vam se riba prilikom kuvanja ne bi raspala, već ostala ucelo. 

Zatim u supu dodajte pirinać, ja dodam i kašiku maslinovog ulja, vi ne morate, i stavite ga da se kuva.

Ja sam kuvala pirinač do pola, onda sam ugasila vatru, poklopila i ostavila da se sam parom dokuva. 



Na kraju pred serviranje dodajte sitno seckan peršun. 

Ja ribu izvadim iz šerpe, kao i crni luk, paškanat i komad peršuna. 

Ribu očistim na filete i sa supom je stavim u tanjire. 

Ja sam imala jednu oradu i celu količinu sam smazala iz dva puta. 

Ako pravite više ribe, povećajte količinu pirinača na 100 g. od prilike. Ceo postupak je isti.

Možete servirati i supu uz prepečenog parče hleba


Нема коментара:

Постави коментар