субота, 17. фебруар 2018.

Keks sa čokoladom za dijabetičare

Uvek mi je problem koji keks da napravim mužu za doručak, a da mu se sviđa. Svi su mu dobri dok su vrući, kad se ohlade nije to to. Italijani inače jedu keks sa mlekom ili belom kafom za doručak u kućnoj varijanti. Katastrofa, ali navika je navika. Moj muž je dijabetičar, pa je tu muka veća. Ima naravno da se kupi i keks za dijabetičare u samoposluzi, samo ima jedan mali problem. Koliko ovaj moj može da pojede u toku meseca koštalo bi me kao Sv. Petra kajgana. I još kad upakuju u malenim pakovanjima, kao da dijabetičari imaju pola stomaka, a ne ceo. Intergralno brašno mu se ne sviđa, pahuljice neće, ajd sad snađi se. Ovaj keks mu se jako svideo, a nije ni čudo kad je pun gorke čokolade. Kolač se lako i brzo sprema u stilu "smuti pa prospi". Što bi moja majka imala običaj da kaže: "Nije meni problem da spremim, samo da znam da hoće da jede" ha,ha,ha! 




Sastojci za 10 keksa:


210 g brašna tipa "00"
60 g ulja običnog
30 g maslinovog ulja (ja sam koristila obično ulje, jer ne volim ukus maslinovog ulja u slatkišima)
170 g šećera u ovoj verziji 40 g stevije. 100 g šećera se zamenjuje sa 40 g stevije, ali ja uvek i to malo smanjim).
1 jaje
30 g kuvane kafe - jake
mrva soli
3 g sode bikarbone
150 g čokolade za kuvanje ili čokolade za dijabetičare.
Umesto čokolade možete dodati i suvo voće po želji u istoj količini ili malo đumbira u prahu.
cimet

Priprema:


Ako nemate ovakvih suzica od čokolade, uzmite 150 g čokolade i isitnite na komadiće u blenderu.

Kao prvo skuvajte jaku crnu kafu. Ako koristitte italijansku moku za kafu ostavite je da se prohladi. Ako kuvate tursku kafu procedite je i ostavite da se prohladi. 

Prosejte 210 g brašna, dodajte mu 40 g stevije, 3 g sode bikarbone, mrvicu soli i sve promešajte.

Napravite ububljenje u brašnu pa dodajte 1 jaje, 60 g običnog ulja i 30 g maslinovog ulja-ako ga ne volite zamenite ga sa istom količinom obočnog ulja, malo cimeta i na kraju dodajte 30 g jake kuvane kafe.

Sve umesite.

Na kraju dodajte i usitnjenu čokoladu i lepo je umesite u masu.

Podelite masu na 10 jednakih delova i pravite kuglice. Kuglice prilikom oblikovanja malo spljoštite. Slažite u pleh.

Pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni 18 minuta.

Kada su keksi pečeni nemojte ih prebacivati na tanjir, jer su vrući još uvek vrlo mekani i lomljivi. Ostavite ih da se potpuno ohlade i držite ih u frižideru.

Ovi keksi mogu stajati u frižideru 3 do 4 dana. 

Pečeni keksi su pogodni za zaleđivanje.






Нема коментара:

Постави коментар