субота, 10. фебруар 2018.

Tetka Smiljine tikvice

Tetka Smiljine tikvice su recept velikog kompozitora i gastronoma Vokija Kostića. Tetka je njegova, a u uživanje u ovom lepom načinu priprema tikvica delim sa vama. 



Sastojci:


6 tikvica
4 supene kašike ulja, ja sam koristila maslinovo ulje
3 supene kašike brašna
2 kafene kašičice senfa, može i više po ukusu
1/2 litre mleka
3 žumanca
sok od 1 limuna
so, biber

Priprema:


6 tikvica ogulite i isecite ili na kolutove ili na četvrtine po dužini.

Skuvajte u slanoj vodi.

Kada su tivkice kuvane posle nekih 10-ak minuta od prilike procedite ih.

U šerpu stavite 4 kašike ulja običnog ili maslinovog. Meni je lepše sa maslinovim uljem.

Dodajte 3 supene kašike brašna i propržite kao za bešamel.

Kada se brašno upržilo i dobilo blago žutu boju, dodajte malo po malo mleka, stalno mešajući, da vam se ne stvore grudvice i da vam ne zagori.

Kada ste utrošili svo mleko, dodajte so, biber. 

Skinite na trenutak sa vatre dodajte 3 žumanca i energično mešajte. Kada su se žumanca sjedinila sa bešamelom, vratite na vatru, stalno mešajući i kuvajte jedan do dva minuta, zatim  dodajte sok od 1 limuna. 

Sve još prokrčkajte jedan minut, dok vam se ne stvori glatka krema. 

Zatim dodajte 2 kafene kašičice senfa i umešajte u krem.

Proverite, ako želite možete dodati i senfa. Ja lično volim da mi je krem lagan i da ne preovladava niti jedan sastojak.  

Sklonite sa vatre i proverite da li ste stavili dovoljno soli i bibera.

Na tanjir servirajte tikvice i preko prelijte kremom. 

Može se jesti i toplo i hladno. 


Нема коментара:

Постави коментар