понедељак, 5. фебруар 2018.

Orada sa povrćem na francuski način

Jako volim ribu i morske plodove i spremam ih, kad god mi se ukaže prilika, da nađem dobru ribu. Orada je jedna od mojih omiljenih riba. Priprema na ovaj način je za mene potpuna novost, može se spremati i u najsvečanijim prilikama. Knjiga kaže da je na jugu Francuske vrlo zastupljen ovakav način spremanja orade.




Sastojci:


1 veća orada težine od prilike 1,200 kg
3 čena belog luka
150 g ljubičastog luka
500 g trešnjica paradajz
200 g žute paprike
5 supenih kašika maslinovog ulja
100 g crnih maslina
3 lista salvije
1 grana ruzmarina
1 grana timijana
1/8 l vina rose
so, biber

Priprema:


Ljubičasti luk isecite na krugove.

Beli luk isecite na listiće.

Papriku žutu, ja sam ovom prilikom imala zelenu iseći na trakice.

Male paradajze iseći na četvrtine.



Ruzmarin i timijan odvojiti od grana.

Oradu zaseći sa obe strane kao što je prikazano na slici.

U pleh staviti 4 kašike maslinova ulja.

Dodati seckano povrće, masline i začine, malo soli i bibera.

Sve promešati, lepo raspodrediti po plehu.

Pećnicu zagrejati na 200 stepeni i ubaciti pleh sa povrćem na 10 minuta.

Po proteku vremena na povrće staviti i oradu.

Zaliti sa vinom.

Vratiti u pećnicu i peći dok vam se riba ne ispeče nekih 20 do 30 minuta.

U toku pečenja povremeno je zalivajte sa sokom koje je pustilo povrće.

Pri kraju pečenja zalijte ribu sa 1 supenom kašikom maslinovog ulja.

Jedan od načina da budete sigurni da je riba pečena je da pokušate da joj izvučete  bočne koske na perajima. Ako se izvlače lako, riba je pečena.







Нема коментара:

Постави коментар