субота, 14. јул 2018.

Kompot od breskve sa ruzmarinom

Čim sam videla u jednom žurnalu ovaj recept odmah me je privukla kombinacija voća i ruzmarina. Kompot je vrlo ukusan i aromatičan i ja vam ga toplo preporučujem



Sastojci:


1 kg. breskvi
700 g. šećera
1 litra vode
3 grančice ruzmarina
1 limun sok
gaza i kuhinjski kanap
3 tegle od po 500 gr. ili 6 teglica od po 250 gr. 

Priprema:


Prvo napravite tečnost za kompot.

Stavite da kuva 1 litar vode sa 700 g. šećera.

Od kada počne da ključa, kuvajte nekih 20 minuta.

Za to vreme breskve isecite na polovine, ogulite ih i isecite na kockice. Ako vam se više sviđa možete i na krupnije, ja sam se ovde u pripremi držala original recepta.

Napomena: Sledeće godine ih nisam sekla na kockice, već na dve polovine i više mi se svidelo.

Uzmite tri grančice ruzmarina koje ćete uviti u gazu i pričvrstiti kuhinjskim kanapom.

Po proteku 20 minuta skinite tečnost sa vatre, dodajte seckane breskve i sok od jednog limuna i paketić sa ruzmarinom. Sve dobro promešajte.

Ponovo vratite breskve da se kuvaju na tihoj vatri narednih 10 minuta.

U toku kuvanja će vam se na površini pojavljivati pena koju redovno skidajte.

Oprane tegle i pokopce, prosušite i stavite u rernu tako da se ne dodiruju. Zagrejte rernu na 100 stepeni i neka tako ostanu 10-ak minuta da se sterilišu.

Po proteku 10 minuta uklonite paketić sa ruzmarinom i nastavite kuvanje još 5 minuta.

U vrele sterilisane tegle rasporedite voće i zalijte sokom. 

Zatvorite, prevrnite naglavačke i stavite slažite u šerpu, koju ćete poklopiti i ušuškati ćebetom.

Ostavite tako tegle do sutradan dok se potpuno ne ohlade.

Sutradan hladne tegle prevrnite da stoje normalno, čućete pucketanje vakuma na poklopcima i zatim možete da ih odložite sa ostalom zimnicom.






Нема коментара:

Постави коментар