уторак, 28. август 2018.

Sušen paradajz

Ovih godina je nastao pravi bum oko sušenja paradajza na svim blogovima i meni je vrlo drago zbog toga. Izuzetno je i zdravo i ukusno, primenljivo u mnogim jelima, a ako je paradajz domaći iz vaše bašte, kao što je ovaj moj, onda je zadovoljstvo neprocenljivo. Svako od vas ima svoj način kako suši paradajz, na suncu ili u rerni. Ja ne smem da se usudim da ga sušim na suncu, iako je to najlepši i najprirodniji način pripreme, jer imamo mnogo prašine tako da to ne dolazi u obzir. Ovaj moj sušeni paradajz je "klot" paradajz bez ikakvih dodataka





Sastojci:


Paradajz ja sam koristila tip San Marzano, važno je da nije vodenast i da nema puno semena, pa vi shodno tome odaberite vrstu koja vam je dostupna.
so
maslinovo ulje

Priprema:


Paradajz dobro oprati, prosušiti krpom od vode i iseći na polovine.

Pritisnuti da izađe višak tečnosti. Seme možete, a i nemrate ukljanjati.

Pleh od rerne obložiti papirom.

Paradajz preseći na pola i poređati po plehu. 

Svaku polovinu paradajza blago posoliti.

Rernu uključiti na 120 stepeni i sušiti paradajz 2 do 2,5 sata. 

Tokom pečenja paradajz kontrolisati, mada na ovako niskoj temperaturi nema šanse da vam zagori.

Kako znati da je paradajz dovoljno osušen?

Svaki paradajz pritisnite rukama, ako osetite da je suv, znači da nema tečnosti, a da se u isto vreme nije raspao prilikom pritiska, već da ima dozu elastičnosti, to je znak da je gotov. 

Paradajz koji se presušio se prilikom pritiska raspada u parčiče.

Vreme sušenja zavisi i od veličine paradajza.

Ostavite paradajz da se prohladi.

Ohlađen paradajz slažite u manje teglice, zalijte sa maslinovim uljem i ostavite sa ostalom zimnicom.

Нема коментара:

Постави коментар