среда, 22. децембар 2021.

Kafa Napoletana

Kada kuvate kafu gostima obavezno je pitanje, koliko šećera? Ja uvek kao iz topa odgovorim "bez šećera". Jednog dana moja bivša komšinica Djuzi ponosna Napolitanka me pozove na kafu i kaže: "Sad ću ja da ti napravim pravu kafu, onu našu, koju prave "dole" misleći na južni deo Italije, ne kakvu pijete vi ovde na "severu". Samo u toj rečenici mi dole, a vi gore joj se zacakliše oči od nostalgije za svojom voljenom zemljom, pomešanom sa ljubavlju i mržnom. Ne možeš da živiš "dole", a kad si tamo negde "gore" i dušom i telom si "dole". To se vidi u svakom gestu nje i njene porodice, govor im je ostao kao da su turisti iz Napulja došli na sever, a ne neko ko ovde živi već više od 30 godina.  Ja oduševljena, ali već kad sam videla količinu šećera koji je sipala , počne mozak da mi se buni, prevrćem nosom, miriše kafa, ali gde bre toliko šećera. Ništa, hoću da probam, pa baš da vidim. Bi kafa gotova, kako to uvek biva kad se kuva kafa miriše cela kuća i ja već od samog mirisa počinjem da se opuštam. Prvi gutljaj je bio kao da sam uronila u najlepšu kremu od kafe, ma divota. Mala ali ubitačna. Da vam pravo kažem nije mi pogodna za jutarnje buđenje, tu mi je potrebna ona jaka, gorka da me razdrma, ali ova slatka sa divnim kremom na površini mi je odlična za poslepodnevno uživanje uz neki lepi keks ili kolač. 





Priprema:


Moka Italijana, recept kako se kuva kafa možete videti ove Moka Italijana
kafa
šećer


Priprema:


Napunite moku sa vodom kafom i stavite da se kuva  i nemrdajte od šporeta, ovde je uhvatiti pravi momenat od posebnog značaja. 

Za to vreme u malu šoljicu za kafu stavite dve kafene kašičice šećera, može i tri. Ja se zaustavim na dve.

U momentu kada kafa počne da izlazi, već posle 3 kapi kafe, ali bukvalno posle tri kapi kafe koja je izašla, odmah skinite moku sa vatre i sipajte kafu u šoljicu sa šećerom. Nešto kao kad pravite nes kafu. 






Vratite moku na vatru da se skuva kafa i izađe ostatak, a kafu i šećer u šoljici počnite energično da mutite kašičicom, dok vam ne pobeli krema, a šećer se razdrobi.

Kada je kafa skuvana, sipajte je u šoljicu.

Dobićete kafu sa divnim kremom od kafe na površini. 

Uživajte uz neki lep kolač ili keks.





Нема коментара:

Постави коментар