четвртак, 30. септембар 2021.

Letnji pasulj

Ja sam ovo jelo nazvala letnji pasulj, ako se ustvari zove sasvim drugačije, ali priča oko imena mi je nejasna, pa da ne komplikujem stvari bez potrebe, prekrstila sam ga ovako. Sama pomisao da na 35 stepeni jedem čorbast pasulj sa rebarcima mi ubija glad u trenutku. Meni se ovih dana prijeo pasulj, bilo kako, samo da nije u salati, te verzije smo se već najeli. Ovo je vrlo lep način da napravite jedno lagano letnje jelo od pasulja, koje ne mora da se jede tek skuvano i vrelo, već ga možete ostaviti poklopljeno da se smlači. Nam se vrlo svideo



Potrebno:


400 g. pasulja

3 čena belog luka

maslinovo ulje

3 lista žalfije

200 ml. paradajz passate ili gustog soka od paradajza

biber u zrnu

ljuta papričica, može i ne mora


Priprema:


Pasulj potopite uveče.

Ujutru prospite vodu u kojoj je bio pasulj, nalijte novu, ostavite da proključa i kuvajte ga 15 minuta.

Zatim bacite tu vodu i nalijte svežu vodu.

Stavite par zrna bibera unutra i kuvajte dok se pasulj ne skuva.

Pred kraj kuvanja posolite.

Kada se pasulj skuvao u tiganju zagrejte malo maslinovog ulja sa 3 čena belog luka ucelo, malo ljute papričice sveže ili suve i 3 lista žalfije.

Pustite da beli luk pusti svoju aromu, a žalfija se malo proprži.

Ako nemate ljute papričice možete kasnije kada dodate pasulj staviti malo aleve paprike.

Pazite luk ne sme da vam požuti, jer bude onda gorkast, tako da to radite na tihoj vatri, što bi rekli strpljen spašen.

Zatim dodajte 200 ml. paradajz passate i prodinstajte 15-ak minuta na tihoj vatri poklopljeno, dok se paradajz ne zgusne.

Procedite pasulj, nemojte bacati vodu.

Kada se paradajz prodinstao dodajte pasulj, promešajte i nalijte malo vode, par kašika.

Prodinstajte pasulj, poklopljen još 10-ak minuta.

Na kraju pasulj treba da bude gust, ne čorbast. Mi smo ga jeli uz meso, a lep je i uz ribu.




Нема коментара:

Постави коментар