четвртак, 24. март 2022.

Požunske kiflice

Požunske kiflice jako volim, prave prhke, starinske kiflice iz Patinog kuvara, a koje moram da priznam mogu da pojedem u neograničenim količinama. Odlične uz čaj ili kafu posle ručka ili kao deo slavskih sitnih kolača



Sastav:


500 g. brašna

200 g.  putera

60 g. šećera

3 žumanceta

1 jaje

100 ml. mleka

20 g. svežeg kvasca


Punjenje sa orasima:


100 g. šećera

250 g. mlevenih oraha

Suvog grožđa može i ne mora , ja nisam stavljala

Rendana korica od limuna, ovo mi je obavezno, divan ukus daje filu


Za premazivanje kiflica:


1 žumance + 2 kafene kašičice mleka


Šećer u prahu za valjanje pečenih kiflica


Priprema testa:


Puter izvaditi iz frižidera, iseckati na kockice i ostaviti da se samo malo smlači na sobnoj temperaturi.

Ostaviti i kvasac da se smlači na sobnoj temperaturi.

Brašno prosejati.

Mleko ugrejati da bude mlako.

U činiju staviti kvasac, dve kašičice od šećera koje ide u testo, razmutiti, dok se kvasac ne rastopi, a zatim dodati par kašika od brašna predviđenog za testo.

Promešati, poklopiti tanjirićem, uviti u krpe i ostaviti na toplom da naraste.

U brašnu napraviti udubljenje, dodati nadošao kvasac, šećer, puter, žumanca i jaje i od cele mase umutiti glatko testo.

Od testa napraviti kuglu, prekriti je i ostaviti da odmori dok ne napravite fil za kiflice.


Fil od oraha:


U šerpicu staviti šećer i preliti ga sa malo vode, od prilike oko 100 ml. i skuvati sirup.

Kada je sirup skuvan dodati mlevene orahe, rendanu koricu od limuna i suvog grožđa ako volite. Ja ovaj put nisam stavila suvog grožđa.

Sve promešajte, sklonite sa vatre i ostavite da se prohladi.

Od testa razvucite koru i secite kvadrate veće ili manje u zavisnosti koliko želite da vam uzbuđuje velike kiflice, ja ih volim manje.

Na svaki kvadrat stavite po kašičicu punjenja.

Na kraju ih sve preklopite i uvijte u kiflice. Ja sam gore testo premazala sa malo vode, da bi mi se stane lepo preklopile.

Ređajte ih u pleh i svaku kiflice premažite žumancetom.

Pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 175 stepeni oko 20 minuta. 

Pečene kiflice uvaljati u prah šećer i uživati.


Napomena:


Meni su od ove količine izašla dva pleha kiflica, tako da ih ispadne baš dosta.







Нема коментара:

Постави коментар