четвртак, 15. август 2024.

Slobin biftek sa sosom od višanja

Ovaj recept sam prvi put jela kod prijatelja i oduševila me kombinacija mesa sa slatkastim ukusom sosa od višanja. Znam da mnogima od vas. Ova kombinacija deluje neprihvatljivo, ali varujte mi savršena je. Umesto bifteka ja sam koristila svežu svinjsku pečenicu, vrlo adekvatna zamena




Sastav:


4 šnicle bifteka ili svinjske pečenice debljine svaka po 2 cm.

300 g. očišćenih višanja, mogu i iz kompota ili zamrznute, ako nemate sveže

1 mali crveni crni luk, kapulica

1 kašika senfa

1 dl. crnog vina + 0,5 dl. slatkog vina, ako nemate slatko vino odlično je i ako koristite 1,5 dl. crnog vina

2 kašike šećera

6 kašika ulja, ja sam koristila maslinovo, vi možete i obično

so, biber


Priprema: 


Sitno iseći crni luk i propržiti ga na 3 kašike ulja, na tihoj vatri dok ne svene. 

Ako koristite kao ja višnje iz kompota stavite ih u cediljku da se ocede, dok vam se dinsta luk.

Ako koristite zamrznute višnje ostavite ih samo malo ore pripreme da se oodmrznu, nemojte ih cediti. 

Naravno sveže višnje samo očistite od koštica i to je to. 

Kada je luk svenuo dodajte višnje, sipati šećer, dobro promešati i dinstati 7minita.

Zatim zaliti vinima ili vinom, u zavisnosti šta imate na raspolaganju. 

Dodati senf, promešati i dinstati na tihoj vatri, sve dok se sos ne svede na 1/3 tečnosti. 

Pred kraj ukuvavanja sosa u tiganju na preostalih 3 kašike ulja na jakoj vatri propržiti šnicle, po 2 minuta sa svake strane, neka budu unutra krvave. 

U zgusnuti sos, staviti propržene šnicle, dodati soli i bibera i dinstati na tihoj vatri još 5 minuta. 

Ako je meso pustilo dosta tečnosti, naročito, ako ste meso odmrzavali, izvadite ga i ukrčkajte sos, koji treba da bude gust, da kada povučete varjaču, da ostane širok trag, na dnu šerpe. 

Servirajte uz krompir pire ili uz kuvani pirinač. 


Нема коментара:

Постави коментар