недеља, 4. август 2024.

Punjene liginje

Eto na ovaj letnji pakao meni su se prijele punjene liginje. Ispale su savršeno mekane i sočne. Od ostatka soka i punjenja koje vam iscuri možete sutra napraviti lep umak za paštu ili napraviti lep rižoto




Potrebno:


500 g. liginja

4 supene kašike prezle ili pirinča (moja mera za manje liginje je 1 kafena kašičica pirinča za svaku liginju

8 kašika maslinovog ulja

4 čena belog luka

peršun

biber

so ne treba

2 dl.  belog suvog vina


Priprema:


Ako koristite zamrznute liginje, odmrznite ih, ali vodu koju su izbacile nikako nemojte bacati, jer će vam kasnije služiti da njome zalijte liginje. 

Sitno isecite krakove liginja, peršun, beli luk. 

Ako želite da koristite pirinač umesto prezli, skuvajte ga i dobro ocedite.

U sve to dodajte prezle ili kuvan pirinač, malo bibera, soli nemojte dodavati. 

Zalijte sa potrebnom količinom ulja, promešajte da se sve sjedini i punite liginje. 

Liginje za punjenje bi trebale da budu veće. Ako vam se desi kao meni da kupite zamrznute i da vam uz pakovanja izlete male liginje, naoružajte se strpljenjem tokom punjenja. Ja sam ih punila polako rukama, jer ni kašičica koju sam imala nije mogla da uđe. 

Jedan mali trik je da punjenje stavite u poslastičarska kesicu, onu za jednokratnu upotrebu i da tako punite liginje. Ići će sigirno brže. Ja nisam ovaj put, jer nisam bila dovoljno spremna, ali ako se nađem sledeći put u sličnoj sitiaciju sigirno hoću.

Svaku liginju napunite punjenjem, ali nemojte je puniti do vrha, što bi rekli da pukne, jer će vam prilikom pečenja zaista pući, punite je onako labavo. 

Slažite punjene liginje na tanjir, i kad završite punjenje, eventualno dodajte punjenje u još par liginja, ako vam je ostalo viška. 

Zatvorite ih čačkalicom. 

Poređajte ih u pleh jednu do druge, one će se prilikom pečenja još i malo skupiti, pa ne brinite, biče dovoljno mesta. 

Pleh tek minimalno nauljite, iz razloga što u punjenju već ima dosta ulja, koje će se pečenje otpustiti.

Nalijte vodom koju su otpustile, ako ste imali zamrznute. 

Ako su sveže ne treba dodavati vode, same će je otpustiti.

Prekrijte pleh alu folijom i pecite u prethodno zagrejanoj pećnici na 220 stepeni 30 minuta. 

Skinite foliju, nalijte sa 2 dl. belog suvog vina. 

Smanjite na 200 stepeni i pecite narednih 15 do 20 minuta. 

Vino će ispari ti, a na dnu tegle će vam ostati fini toč, saft.

Ja sam za svaki slučaj jednu probala, bila je savršeno mekana i to je bilo to. 

Liginje ne valjaju ni ako se suviše zapeku i osuše.

Primetili ste da nisam dodavala soli, uopšte nije potrebno, liginje su same pustile svoju slanoću i bilo je na kraju sasvim dovoljno slano. Negde sam i pročitala da kad se liginje sole da postanu gumene i žilave. 

Servirajte uz krompir salatu, zelenu salatu, blitvu sa krompirom. 


Нема коментара:

Постави коментар