недеља, 29. август 2021.

Buhtle

Buhtle, slatki hleb vrlo rasprostranjen kod nas, kao i u Austriji, Nemačkoj, Češkoj Mađarskoj, Slovačkoj. U Italiji u Napolju se jede slana verzija, koja se puni salamom i sirom. Recepti su više manje slični, meni mama nije ostavila recept za buhtle, te sam ja krenula sama da istražujem raznorazne recepte, iz svih mogućih kuvara koje sam imala. Prvo sam mislila da napravim Češke buhtle iz Patinog kuvara VNK, li mi se tu nešto nije učinilo da tu mere baš nisu kako treba i onda rešim da napravim po svome, pa šta bude i bingo što bi se reklo. Rezultat je savršen, zaljubila sam se u moje buhtle, mekane, mirišljave prelepe. Dok nadolaze miriše cela kuća na rendanu koricu limuna i na puter, a kada se ispeku da vam ne pričam. Najiskrenije vam preporučujem da ih napravite ovako kako sam ih ja napravila



 

Sastav:


625 g. brašna + za mešenje testa

25 g. svežeg kvasca

80 g. šećera

5 g. soli

2 jaja 

2 žumanca 

120 g. putera

250 ml. mleka

rendana korica od 1 limuna


Za punjene: 

pekmez po želji, poslastičarska krema, čokolada


Za premazivanje:

60 g. putera


Priprema:


Neka vam svi sastojci pre početka rada budu sobne temperature. 

Ja sam koristila jaja veličine M i to mi je bilo sasvim ok, nema potrebe koristiti XL ili XXL jaja, ako ih koristite biće vam potrebno malo više brašna.

Dakle prosejte brašno.

Mleko smlačite.

U činijicu stavite kvasac, uzmite od onih 80 g. šećera 2 kafene kašičice šećera i stavite sa kvascem, dodajte malo mleka, mešajte, dok se kvasac ne istopi, a zatim dodajte par kašika brašna i promešajte, da nema grudvica neka bude srednje gusto, kao za palačinke. 

Poklopite tanjirićem, umotajte u krpe i ostavite da nadođe.

Ostatak mleka poklopite tanjirićem da vam se ne hladi.

Za to vreme istopite u mikrotalasnoj pećnici 120 g. putera.

U brašno stavite 5 g. soli, rendanu koricu od limuna i sve promešajte.

Kada je kvasac nadošao napravite udubljenje u brašnu i dodajte nadošao kvasac, 2 jaja, 2 žumanca, šećer, mleko i istopljen puter. 

Sve mesite u vangli, dok vam se ne apsorobuje svo brašno.

Premesite testo na radnoj površini 10 minuta, dok ne postane glatko. Videćete da je testo jako lepo za rad, ne lepi se za ruke i potrebno je prilikom mešenja vrlo malo brašna za radnu površinu.

Zatim narpavite loptu od testa, vratite u vanglu, prekrijte providnom folijom i krpom i ostavite da nadolazi 30 minuta. 

Posle 30 minuta ponovo premesite testo na radnoj površini nekih 10 minuta.

Vratite ponovo u vanglu, prekrijte providnom folijom i krpom i neka nadolazi još jednom 30 minuta. 

Posle 30 minuta ponovo premesite testo i podelite ga na 16 jednakih delova. Samo ih isecite i ostavite gomilice na stranu, dok budete došli do kraja sa sečenjem, još jednom će narasti.

U međuvremenu stavite 60 g. putera da se istopi u mikrotalasnoj pećnici.

Moj pleh je bio veličine 35 x 25 cm. 

Pleh premazati puterom, koristite deo onog istopljenog, ali u sasvim tankom sloju. 

Kada ste odvojili testo uzmite deo testa, blago ga premesite prstima, pritisnite prstima da napravite krug i u sredinu kruga stavite punjenje koje ste izabrali i napravite kuglice, tako da vam deo gde se spajaju stranice kruga bude okrenuto na dole.

Ako ne želite da ih punite napravite kuglice. 

Kako koju buhtlu formirajte stranu koja će prilikom pečenja biti okrenuta ka gore umočite u puter.

Vratite je u normalan položaj i slažite u pleh.

Meni je ovo mnogo praktičniji način, nego premazivanje puterom po složenom testu.

Kada ste završili sa svim testom ostavite ga da nadolazi još 30 minuta. 



Ovaj sistem nadolaženja testa iz više puta po malo sam već primenila kod pravljenja fokača i mogu vam reći da je odličan, Testo na kraju bude vrlo mekano i izdašno.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 175 stepeni 25 minuta. 

Ako su vam pred kraj pečenja već lepo porumenele buhtle prekrijte ih parčetom alu folije, ali ovo stvarno samo pred kraj, kada je testo već naraslo i učvrstilo se.

Pečene buhtle izvadite iz rerne, poprskajte sa malo vode, prekrijte krpom i ostavite da se malo prohladi, da ne budu baš vrele. 

Jedu se tople svršene su, mogu i mlake i hladne, posute šećerom u prahu po želji. 





1 коментар: