понедељак, 2. август 2021.

Damen kapric

Pre neki dan setih se maninog Damen kaprica. Starinski kolač, za koga mlađe generacije verovatno i ne znaju. Ovo je recept koji sam našla u maninom staroj svesci iz davnih 50-ih godina, verovatno od njene tetke Drage, tetka Vuke ili sa druge strane od tetka Seke. Inače ćerka dotične Drage, moja tetka Danka se uvek hvalila kako njena jetrva tetka Coca (za one koji nisu upoznati sa srpskim rodoslovom to je bratovljeva žena) hoće samo njen Damen kapric da jede, kaže nema boljeg na svetu. Tetka Danka je bila uvek tako ponosna kada je to pričala. Kako sam shvatila tetka Danka je bila glavna za spremanje torti i kolača za sve proslave u njenoj familiji. Sad verovatno mislite da je i ovo taj Damen kapric, e pa ne znam, da li jeste ili nije, ali verovatno i jeste jer je Dankina mama tetka Draga odgajila moju mamu Teodoru i njenu sestru Miroslavu. Naravno ne pretendujem da kažem da imam najbolji recept za Damen kapric na svetu, takva takmičenja i pretenzije su čista sujetna glupost, ali da sam ovaj napravila i da nam se i meni u mužu vrlo svidelo to je fakt. Moja prijateljica Zibica mi je rekla da ovde u Italiji ovaj kolač zovu "torta Slava", i da je vrlo popularan, eto ni to nisam znala. E pa da krenem sa receptom. 





Za testo:


125 g. putera mislim da može i ista količina masti, starinski kolači su se pravili često i sa mašću, u mom receptu stoji puter

10 kašika šećera (po mojoj meri to je 200 g.)

vanilin

10 žumanaca

10 kašika brašna (200 g.)

rendana korica od 1 limuna

na vrh noža praška za pecivo (ja sam dodala malo više)


Za premazivanje:

marmelada po želji, ali ona od kajsija je klasik


Za šam:


10 belanaca

trun soli

200 g. šećera


Napomena: Ja sam pravila pola mere, ali sem veličine pleha što ću vam naglasiti kasnije sve ostaje isto.


Priprema:


Pomešati brašno i prašak za pecivo.

Puter izvaditi na sobnu temperaturu, iseći na kockice.

Kada omekša umuiti ga sa šećerom i vanilinom, dodavajući šećer iz par puta.

Zatim dodavati jaja i dalje mutiti.

Dodati rendanu koricu od 1 limuna, brašno i prašak za pecivo. 

Mutiti dok se masa ne ujednači.

Ja sam za pola mere koristila pleh veličine 22 x 17 cm, ali komotno možete peći i u par centimetara većem plehu.

Pleh premazati puterom, posuti brašnom i otresti višak brašna.

Smesu za testo staviti u pleh i poravnati.

Peći u prethodno zagrejanoj pećnici na 175 stepeni 18 minuta, testo treba da požuti na površini i da bude polu pečeno.

Za to vreme umutii šne od belanaca sa malo soli i polako dodavati šećer, dok se ne umuti čvrst šne.

Izvadite pleh, a temeperaturu u rerni smanjite na 150 stepeni.

Testo premažite marmeladom, ja je nisam niti zagrevala, niti razređivala. Testo je toliko toplo, da se sasvim lako razmaže. Za količinu pekmeza ću vam reći da je to stvar ukusa. Ja ne volim debele slojeve marmelade, niti u palačinkama, niti u bilo kom drugom kolaču, jednostavno mi je to preslatko. Ja prst debelu marmeladu na kolaču ne bih mogla da progutam. Tako da rukovodite se vašem ukusu.

Preko marmelade stavljajte šne, prvo na gomilice, da vam se ne bi pomešao sa šneom, ako pokušate odmah da ga razmazujete.

Zatim šne lepo izravnajte i vratite kolač da se zapeče na 150 stepeni narednih 15 minuta, dok ne požuti na površini.

Izvadite kolač da se ohladi na sobnoj temperaturi, dok se bude hladio, šam će se poravnati, neće ostati ovako nadut, ali to je sasvim normalno.

Ja sam ga zatim stavila u frižider i sutradan su me dočekale ove divne šećerne kapljice po površini i to je sasvim normalno i tako treba da bude.

Još jedna važna napomena, molim vas nemojte uništavati ovaj divan kolač sa margarinom, greota, pravite nešto drugo, ako ne želite da koristite puter ili mast.





Нема коментара:

Постави коментар