уторак, 31. август 2021.

Pekmez od šljiva

Ove godine sam se uželela onog starinskog pekmeza od šljiva bez ič što bi se reklo, bez ruma, cimeta, narandže ili bilo kog drugog dodatka, samo šljive i eventulano šećer ako je potrebno. Našla sam lepe na oko šljive bliznakinje vidi se fotografija dole, koje su vrlo mesnate, sa vrlo malom košpicom




Sastav:


1 kg. šljiva očišćenih

300 g. šećer,a može i bez ako su šljive dovoljno slatke, moje nisu bile, pa sam morala da dodajem šećer


Priprema:


U zavisnosti da li više volite džem sa celim voćem, pekmez sa isekcanim ili marmeladu sa mlevenim voćem pripremite voće. 

Ja sam ovog puta sekcala šljive na komade. Možete ih samo prepoloviti i izvaditi košpicu ili samleti u mašini za mlevenje mesa ili u mulipraktiku.

Isečeno voće pomešajte sa šećerom, ja sam vam ovde dala osnovnu meru šećera i voća. Ako su vam šljive slatke, šećer možete komotno da izostavite i da krenete odmah sa kuvanjem pekmeza i preskočite deo sa dodavanjem šećera.

Stavite voće i šećer u šerpu u kojoj će se kuvati, najbolje je da šerpa bude što šira, da bi para lakše izlazila prilikom kuvanja, sve lepo promešajte i stavite preko noći u frižider, da šljive otpuste svoj sok.

Sutradan kuvajte šljive, mešajte. Kada povučete varjačom po dnu šerpe i počne da vam se nazire dno šerpe, vreme je da stavite tegle i poklopce u rernu, uključite je na 120 stepeni i neka tako budu od trenutka kada dostitgnu temperaturu jedno 10-ak minuta. 

Za to vreme mešajte i dalje pekmez i kada se na dnu šerpe kada povučete varjačom vidi jasan širok trag, pekmez je gotov. Osetićete već i pod rukom dok mešate da se pekmez lepo zgusnuo.

Izvadite poklopce iz rerne, a zatim i dve po dve vrele tegle, punite ih pekmezom, zatvorite, obrnite naopačke i stavite u šerpu koju obavezno poklopiti.

Ostavite tako tegle sa pekmezom dok se potpuno ne ohlade, zatim ih prevrnite u normalan položaj i ostavite sa ostalom zimnicom.

Ako želite da napravite isto tako divan džem od šljiva preporučujem vam da pogledate ovaj moj recept Dđem od šljiva sa narandžom i rumom

Нема коментара:

Постави коментар