четвртак, 21. октобар 2021.

Pihtije

Daklem, ja sam opet u ovom putešestviju sama, jer moj muž ne voli pihtije. Opet dilema, praviti malu količinu za moju dušu. Ne pamtim kada sam ih zadnji put jela. Nije baš ispalo malo, ali nije ni preterano, poješće se. Pihtije se negde zovu i hladetina, a danas sam na moju radost naučila i nove nazive za pihtije, a to je sulc i džladija, aspik, pače. Bilo kako bilo pihtije ili ti piktije, svako pravi na svoj način, neko od junećeg, neko od svinjskog mesa, neko mešano, neko ne voli suvo meso u pihtijama i za to sam čula. Neko pak stavlja šargarepu i kuvana jaja, pa to bude lepo šareno. Ja ne, moje u pihtije samo od mesa, ne volim ni kožuru unutra. Za vas koji ih nikada niste pravili, evo kako sam ih ja napravila





Sastav:



Dakle kako ja ovde u Italiji gde živim nemam suvih svinjskih butkica i kolenica ja sam se snašla na sledeći način:

2 para svežih svinjskih nogica

1/2 kg. suvog mesa

1 dimljena kožura moja od špeka, može i od dimljene slanine

1 sveža svinjska kolenica

3 čena belog luka za supu + 2 do 3 čena prilikom izlivanja pihtija

2 lista lorbera

1 crni luk

biber u zrnu crni, još bolje ako je šareni

2 drške celera ili komad korena celera

3 šargarepe koje samo kuvamu sa mesom, ne stavljam ga prilikom izlivanja pihtija


Pripema:


Oljuštiti glavicu crnog luka i malo je prepeći na plotni kao za supu.

Šargarepu oljuštiti.

Staviti sve sasttojke u  šerpu i naliti sa 4 litara vode.

Uključiti da voda proključa, zatim smanjiti vatru na srednje tihu, da ključa, ali tiho i kuvati narednih 7 sati. Poklopiti šerpu, ali ne sasvim već, ostaviti malo vazduha da prolazi.

Pihtije su gotove kada promešate, a koske i meso se odvoje i svako ode na svoju stranu.

Mislim da sa dva para svinjskih nogica nema šanse da vam se ne stegnu pihtije. 

Ja nisam stavljala soli, jer su mi i kožura i suvo meso dovoljno slani.

Izvadite meso i koske iz supe rupičastom kašikom i ostavite da se prohladi, kako bi se mogli da radite sa njim.

U jednu cediljku stavite gustu gazu i procedite supu.

Sačekajte jedno 15 minuta, na površini će vam se skupiti mast, pa nju skinite, ako ne volite beli sloj masti na površini pihtija. Ja lično volim kada ga ima sasvim malo, malo.

Meni u ovoj kombinaciji nije bilo potrebno da skidam mast, jer sem dimljene kožure ostalih masnih delova nije bilo.

Pihtije možete izliti u plehove ili kao što sam ja u kalupe za mafine, da to malo drugačije izgleda, možete i u kalup za komisbroth, pa kad se stegne seći na parčiće..

Odvojiti meso od kostiju. 

Meso sitno iscepkati.

Oljuštiti i sitno iseckati 2 do 3 čena belog luka.

Na dno posude staviti malo supe. E sad možete to odmah staviti u frižider da vam se malo stegne, da vam ne bi meso ispalo na dno.

Ja nisam jer mi je ovde u kalupima za mafine se baš sve lepo složilo. 

Ja sam iskoristila kalupe za 14 mafina, možete koristiti i one alumiijumske za jednokratnu upotrebu.

Na dno svakog mafina stavite dve supene kašike supe, preko toga iscpkano meso, na meso, beli luk, preko toga još malo mesa, eventualno još belog luka i zalijte. 

Moje pihtije su onako dobro pune mesom, ja takve više volim.

Stavite pihtije da se stegnu preko noći.

Pred služenja pospite ih sa malo tucane aleve paprike.



Нема коментара:

Постави коментар