недеља, 31. октобар 2021.

Šne nokle

Šne nokle su deo mog detinjstva, jedno od retih slatkih stvari koje sam volela da jedem. Danas omiljeni slatkiš moga muža pored palačinki i pite sa višnjama. Kad složi tužnu facu i pita me "Ale mi fai le nuvole" hvatam se šerpe i pravim "nuvole" oblačiće. Evo kako ih ja pravim. Za njega sa stevijom, za mene sa šećerom




Sastav:


1 litar mleka + 1 dl.

4 do 5 jaja, zavisi od veličine

4 kašike šećera 

2 kašike šećera u prahu

vanilin ekstrakt

1 ravna supena kašika gustina  - može i ne mora. Ja volim da su mi šne nokle malo gušće, ali ništa preterano. Možete slobodno ovo i izostaviti i kuvati samo umućena žumanca sa šećerom i mlekom


Za posipanje:


cimet, muškatni oraščić, gorki kaao


Priprema:


Staviti mleko u širu šerpu da proključa, zajedno sa ekstraktom vanile.

Umutiti šne od belanca, i kada je već skoro umućeno dodati mu šećer u prahu i mutiti dalje, dok se ne dobije čvrsta šne masa.

Kada je šne umućen, a mleko počelo da ključa, smanjite mleko na nižu vatru neka ključa, ali polako, ubacite kašiku u vrelo mleko da bi je navlažili da vam se ne lepi šne prilikom pravljenja nokli.

Sada kašiku uronite u šne i odlomite deo i stavite u vrelo mleko. 

Neka se kuva 10-ak sekundi, onda je okrenite i neka se kuva 10-ak sekundi sa druge strane.

Obično kada stavim nokle, dok spustim zadnju noklu, prva je već spremna za okretanje.

Zatim rešetkastom kašikom kupite nokle, i odlažite u činiju ili drugu širu šerpu.

Tako radite dok ne utrošite svu masu za nokle.

Kada ste skuvali sve nokle, procedite mleko, da nemate ostatka belanca unutra.

Mikserom umutite žumanca sa šećerom, kada pobele, dodajte 1 supenu kašiku gustina, ovo je moj dodatak, jer volim da mi je malkice gušći krem, možete i bez gustina. 

Kada se upio gustin, dodajte i 1 dl. hladnog mleka, čisto da razredite masu, da može da se sipa u mleko.

Sada masu polako sipajte u vrelo mleko, kuvajte dok se malo ne zgusne. 

Sklonite sa vatre i stavite nokle u kremu, Malo ih obrnite da budu prelivene kremom i ostavite ih da se ohlade. 

Ja ih obično služim sa malo cimeta, muškatnog oraščića i gorkog kakaa odozgo, ili bez ičega u zavisnosti od raspoloženja.


Нема коментара:

Постави коментар