среда, 6. октобар 2021.

Španska beze torta

Još jedan klasik, beze torta sa puslicom. Ovaj recept sam dobila opet davnih 80-ih godina od moje komšinice Branke, a ona pak od njene najbolje prijateljice gospođe Gordane Mesarović. Primetila sam pre neki dan da najviše zapisanih recepata koje imam pored maminih su od komišnice Branke. Sad kad pomislim ima još toliko lepih jela koje sam jela kod nekih dragih ljudi, ali recept nisam tražila, eto greške i to velike. No dobro, uživam u ovome što sam uspela da zapišem i sačuvam. Torta je mekana i sočna, sa punim ukusom oraha





Za koricu:


8 belanca

16 supenih kašika šećera


Za fil:


8 žumanca

8 kašika šećera

2 kafene kašičice brašna

1/2 litre mleka

vanilin

300 g. mlevenih oraha

250 g. putera


I još:


400 ml. slatke pavlake

šećer po ukusu


Priprema:


Uključite rernu na maksimum, kod mene je to 250 stepeni. 

Za to vreme dok se rerna greje napravite koricu.

Umutite sneg od 8 belanaca i kada su se belanca stegla, dodajte jednu po jednu kašiku šećera.

Mutite dok ne dobijete sjajnu čvrstu masu.

Pleh od rerne obložite masnim papirom.

Stavite umučena belanca, lepo poravnajte.

Stavite u rernu i odmah spustite toplinu na 50 stepeni.

Na toj temperaturi pecite korice narednih 3,5 sati. Nemojte nipošto peći na većoj temperaturi, da bi ste skratili vreme pečenja, jer nećete dobiti puslicu ove torte, već nešto sasvim drugo. Navijte alarm na satu i na 3,5 sati i zaboravite na puslicu.

Za to vreme napravite fil za tortu.

Mleko zagrejte da bude toplo, ali ne i vrelo.

Priremite šerpice za kuvanje na pari.

Umutite penasto žumanca sa šećerom dok ne budu svetla.

Zatim dodajte 2 kašičice brašna i umutite. dok se brašno ne apsorbuje.

Dodajte malo toplog mleka da se masa razredi, a zatim celu masu prebacite u šerpicu za kuvanje na pari.

Dodajte ostatak mleka, aromu vanile i kuvajte kremu na pari, dok se masa ne zgusne. Mešajte stalno i videćete da kako vam se krema bude zgušnjavala, da će nestati i penica od mleka.

Krem skuvao da se nazire dno šerpe.

Zatim polako dodajte iz par puta mlevene orahe. 

Sve lepo promešajte, da se sjedini lepo cela masa.

Sklonite kremu sa vatre da se prohladi.

Povremeno je promešajte, da se ne bi stvorila korica

Kada se krema ohladila umutite penasto puter i kada je dobro umućen dodajte po deo kreme, sačekajte da se mućenjem apsorbuje i tako dok ne utrošite svu kremu.

Stavite masu u frižider da se malo stegne, lakše ćete je nanositi na korice.

Kada je puslica pečena a to bi trebalo da izgleda ovako, kao što vidite ona je posle sušenja potpuno bela, baš iz razloga što se sušila dugo na najnižoj temperaturi.

Napomena: ja sam pravila pola mere i pekla sam je u plehu veličine 35 x 27 cm. Ako pravite punu meru pleh od rerne vam je idealan, možda će vam biti malo višlje korice, ali će se sigurno posle 3,5 sata dobro osušiti.



Skinite masan papir i isecite rubove puslice.

Sada koricu isecite na 3 ili 4 korice, zavisi i od veličine vaše rerne i od onoga šta vam se više sviđa, broj korica uopšte nije važan, fila ima dosta.

Tortu filujte unutra i spolja.

Na kraju je ukrasite odozgo i sa strana umućenom slatkom pavlakom.

Namerno vam nisam označila količinu šećera za slatku pavlaku, jer je sama torta dosta slatka i ja sam preferirala da je umereno zasladim, što ne mora biti vaš slučaj, možda vi volite više slatko. 



Нема коментара:

Постави коментар