субота, 13. новембар 2021.

Pita sa kiselim kupusom

Pita sa kiselim kupusom u posnoj ili mrsnoj kombinaciji. Vrlo sočna i izdašna. Ja sam je pravila sa lisnatim testom, možete je praviti i sa korama za pitu i slagati kao i bilo koju drugu pitu




Sastav:


2 do 3 lisnata testa 

810 g. kiselog kupusa ribanca, kada sam ga ocedila dobila sam 670 g. oceđenog ribarca

1 praziluk samo beli deo

1 glavica crnog luka

50 g. pančete i 50 g. špeka (u posnoj varijanti to izostavite)

1 krompir kuvan, može i ne mora, ja sam imala višak u frižideru, nisam znala šta bih sa njim, dodala sam ga i nije bilo loše

2 zrna kleke

1 list lovora

maslinovo ulje

biber

so vam ne treba, pančeta je već slana kao i kupus


Za premazivanje:


žumance

Napomena: ovu pitu možete napraviti i sa korama za pitu samo što ćete premazivati kore uljem i kiselom vodom i na svaku treću koru staviti fil.


Priprema:


Kupus ribanac, ja sam imala u konzervi od 810 g. staviti ujutru na cediljku i ostaviti do kasno posle podne. Kada mi se iscedio dobila sam 650 g. kupusa. Ovo je potrebno, iz razloga što ako ne bi dobro ocedili kupus, lisnato testo u kontaktu sa vodom iz kupusa bi bilo gnjecavo i pita ne bi bila lepo pečena.

Crni luk sitno isecite.

Praziluk isecite na kolutove.

Pančetu ili špek ili kombinaciju i jednog i drugog isecite na tanke štapiće. 

Na maslinovom ulju propržite prvo pančetu, kojoj je potrebno duže vremena da se prodinsta i kada bude na pola propržena dodajte seckani crni luk, praziluk.  Za posnu varijantu ovo naravno preskočite.

Kada je sve svenulo i propržila se slaninica, Dodajte kiseli kupus, zrna kleke, lovorov list kuvani krompir sečen na kockice, malo bibera i prodinstajte na srednjoj vatri da se malo opusti kupus.

Izvadite začine, a kupus ostavite da se ohladi.

Ja sam za ovu masu koristila dva lisnata testa i dobila sam dve velike štrudle. Možete koristiti i tri lisnata testa i dobiti tri manje štrudilice.

Ako vam se desi da uvijanjem imate višak testa, možete ga iskoristiti da napravite ukrase po štrudlama ili male pogačice, šta god vam padne na pamet.

Mi ovde imamo već razvijeno lisnato testo moje jedno testo e bilo veličine 

Na par centimetara od donje ivice testa rasporedite u usku gomilicu celom širinom polovinu ili trećinu nadeva. Znači nisam posipala kupus po celoj kori, samo po tom donjem delu. Ostavite takođe slobodan prostor 1 cm. od oba kraja testa.

Savijte krajeve testa prema unutrašnosti i počnite da uvijate štrudlu, tako da vam mesto gde se preklapaju testa bude na dnu.

Na taj način ćete imati i sa strane lepo zatvorenu štrudlu, možete i pritisnuti  malo sa strane, da budete sigurni da fil neće izaći.

Na pleh za pečenje stavite masan papir.

Položite štrudle i premažite ih žumancetom. 

Zagrejte rernu na 200 stepeni.

Pecite štrudle na 200 stepeni prvih 10 minuta, a zatim smanjite temperaturu na 175 stepeni i pecite dok lepo ne porumeni. 










Нема коментара:

Постави коментар