уторак, 30. новембар 2021.

Slani rolat na kašike

Slani rolat na kašike, zapisan negde 90-ih godina, sad sam ga otkopala. Po papiru koji je korišćen rekla bih da mi ga je dala koleginica sa posla, kada smo još uvek koristili mašine za kucanje i koristili indigo. Kao i svi slični rolati koricu možete napraviti bez dodataka, ili sa dodatkom avara ili spanaća, Vrlo je dekorativan i ukusan, ja sam ga ovaj put napravila sa ajvarom





Za koru:


5 jaja

malo soli

5 kaška brašna

3 kašika kisele pavlake može i kiselo mleko

2 kašike ulja

1 prašak za pecivo


Dodaci:


3 do 4 kašike ajvara

3 do 4 kašike obarenog, oceđenog, sitno seckanog spanaća


Fil:


3 do 4 vrhom pune kašike kisele pavlake tek toliko da razmekša krem sir

300 g. krem sira, 

par kašika majoneza, po ukusu

200 g. šunke sečene na šnite

200 g. kačkavalja sečenog na šnite

2 do 3 kisela krastavčića

vezica svežeg vlašca

malo senfa može i ne mora, po ukusu



Priprema:


Umutiti penasto 5 jaja sa malo soli.

Brašno prosejati i pomešati ga sa praškom za pecivo.

U kiselu pavlaku dodati pavlaku, umutiti, polako dodavati brašno i mutiti dok nema grudvica.

Na kraju dodati ulje. 

Naravno, ako želite da dodate ajvar ili spanać dodajte ih na kraju. Ja sam ovaj put pravila sa ajvarom.

Na pleh staviti papir za pečenje i usuti masu, lepo je svuda rasporediti.

Moj pleh je bio veličine 31 x 22 cm. može i malo veći 35 x 25 naprimer.

Peći na 180 stepeni narednih 10 do 15 minuta, zavisi od vaše rerne.

Kada je kora pečena izručiti je na kuhinsku krpu, ali tako da deo sa papirom bude okrenut na gore, ako želite da imate klasičan pravilan okrugao presek rolata. Skinite papir i krpom uvijte polako rolat i ostavite da se ohladi.

Ja sam se opredelila sasvim slučajno za drugu opciju. Naime kada se ispeče rolat nemojte ga uopšte prevrtati.

Neka vam deo sa papirom bude na donjoj strani, uvijte ga odmah sa sve papirom u rolnu, pa zatim u krpu i sačekajte da se ohladi.

Kada ga budete odvrtali videćete da je gornja korica koja treba da se filuje neravna, e baš te neravnine prilikom premazivanja fila stvaraju ove divne krake kod preseka rolata. Meni je ovo mnogo dekorativnije, od običnog perfektno okruglog preseka.

Dakle odvijte koricu, pažljivo skinite papir i položite je na providnu foliju, koja će vam služiti za konačno motanje i učvršćivanje rolata.

Papir možete skinuti a i ne morate, možete uviti testo u rolat zajedno sa paprirom, a zatim ga uviti u krpu.

Ostavite da se korica ohladi.

Za to vreme sitnno iseckajte vlašac, a kisele krastavčiće na kolutove.

Pomešajte krem sir, pavlaku, dodajte majoneza po ukusu. Stavite unutra i vlašac.

Probajte, može se evenutalno dodati i kašičica senfa a i ne mora.

Odmotajte koricu iz krpe, pažljivo polako skinite papir.

Položite koricu na providnu foliju.

Premažite 1/2 kreme preko korice.

Poslažite šunku da vam prekrije celu koricu.

Na šunku stavite kačkavalj tanko sečen.

Blag pritisnite, sasvim blago.

Preko toga polako razmažite drugu polovinu fila sa sirom, poravnajte i na površinu stavite kisle krastavčiće sečene na kolutove.

Pritisnite malo svaki krastavčić.

Pravilo je da se prilikom slaganja šunke i kačkavalja ostavi 1 do 2 cm. slobodno sa gornje strane, jer će prilikom uvijanja šunka kliziti i početi da izlazi izvan korice. E sad tu ima jedan mali trik. 

Ako budete slagali kao što sam ja radila i šunku i kačkavalj tik uz ivicu počnite da uvijaje rolat, videćete da je počelo da izlazi i šunka i kačkavalj sa neuvijenog dela. E na pola uvijanja povucite ka unutrašnjosti i šunku i kačkavalj, dok se ne izravna i nastavite uvijanje. Eto tako ćete dobiti ove nepravilne linije u rolatu. 

Ako vam se ova ideja ne sviđa vi slažite šunku i kačkavalj ,5 do 2 cm od ivica, uvijte i nećete vam ništa izlaziti.

Uvijte ponovo ceo rolat u providnu foliju i ostavite u frižideru preko noći da se stegne.



Нема коментара:

Постави коментар