петак, 19. јануар 2018.

Pekarske kifle

Prave, pravcate mirisne i mekane ko duša pekarske kifle. Sinoć smo se ubili kiflama uz Noklicinu urnebes salatu, pardon gospoje Vikend kuvarica, ja sam čeznula za komadom pihtije, koji bi se ukopio kao kec na jedanaest, a jutros sam se zasladila kiflama sa puterom, domaćim džemom od šljiva i belom kafom. Svaka kombinacija je jedna bolja od druge




Sastojci: 


900 g brašna + za posipanje radne površine
2 kafene kašičice šećera
50 g kvasca
2 kafene kašičice soli
2,5 dl. mleka
2,5 dl. vode
140 g ulja

Priprema:


Kvasac izvaditi iz frižidera da se smlači na sobnoj temeperaturi. 

Brašno prosejati.

Mleko i vodu pomešati i zagrejati da bude mlako.

Kada se kvasac temperirao staviti ga u činijicu, dodati 2 kafrene kašičice šečera, malo mlakog mleka sa vodom. Sve promešati da se šečer i kvasac otope. Zatim dodati par kašika brašna, sve promešati. Poklopiti tanjiričem, uviti u krpe i ostaviti da kavasc uskisne,

Za to vreme dodati u brašno 2 kafene kašičice soli i sve promešati.

U brašnu napraviti udubljenje staviti uskisao kvasac, ostatak tečnosti i ulje. Mesiti testo. Ako to radite sa mikserom, na kraju ga doradite na radnoj površini.

Napravite loptu od testa, stavite u vanglu, prekrijte providnom folijom i ostavite na toplom mestu da udvorstruči veličinu. Ja testo prekrijem čebetom. 

Kada se masa udvostručila, izručiti je na povrašnjenu radnu površinu.

Još jednom premesiti. 

Izmeriti testo. Ja sam dobila testo težine 1566 g i podelila sam ga na 15 jednakih delova od prilike 104 g svaki deo. Ako ne želite ovako velike kifle, delite ih na više delova.

Pleh od rerne prekrijte papirom za pečenje.

Uzmite jedan komad testa koji ćete razvijati, a ostale komade prekrijete krpom, da vam se ne bi sušili.

Premesite komad testa, napravite lopticu, spljoštite je, a zatim razijajte u krug prečnika 17 cm. Znam da se kifle obično razvijaju uzdužno, ali meni je ovako bilo najsigurnije da će mi svaka kifla ispasti isto. Ako se ranije radili kiflice, radite kako ste vi navikli. 

Urolajte razvučeno testo, blago ga savijte u polu krug, kao svake kifle i slažite na pleh. Ostavljajte prostora između kifli, jer će tokom stajanja narasti. 

Kada se uvili sve kifle, ostavite ih da lepo narastu. 

Kad su kifle narasle malo su se prosušile pa ih premažite sa malo vode. Kasnije sam se setila, da ni premazivanjem mlekom nije loša ideja. Ovaj put nisam želela da kristim jaje za premazivanje. 

Kifle peći u prethodno zagrejanoj pećnici na 200 stepeni dok lepo ne porumene. 

Mogu se lepo zamrznuti i koristiti po potrebi. Dovoljno je da se odmrznu ili na sobnoj temperaturi ili manje od jednog minuta u mikrotalasnoj pećnici. 

Uživajte!



Нема коментара:

Постави коментар