петак, 12. јануар 2018.

Morski rizi-bizi

Ovo jedan prelepi i osvežavajući risotto, koji sam ja nazvala morski rizi-bizi. Decenijama nisam jela rizi-bizi, prijeo mi se, pojma nemam zašto. Jede mi se, a iz friza mi se smeškaju tek kupljeni repovi škampa, hm, muke moje teške, zar se uvek mora peške. Posle druge popijene jutarnje kafe mozak mi je baš lepo funkcionisao, pa je nastalo ovo lepo jelo. 





Sastojci:


maslinovo ulje
1 luk arpadžik
300 g pirinča za risotto
1 dl belog vina
1,5 dl paradajz passate
200 g mladog graška
350 g očišćenih repova škampa
1 g šafrana
biber Jamajkanski, odličan je miriše na klinčić
8 dl vode


Priprema:


Skuvajte 8 dl vode.

Na malo maslinovog ulja propržite jedan sitno seckan arpadžik tek da svene. Ako ga nemate koristite 1/2 glavice crnog luka.

Dodati 300 g pirinča. Propržiti pirinač, dok ne postane staklast. 

Zatim sve zaliti sa 1 dl vina, sve mešati dok vino ne ispari.

Kada je vino isparilo dodati 1,5 dl paradajz pasate. Sve zajedno prokrčkati još par minuta. 

Zatim dodati repove rakova i grašak. Ako su vam repovi rakova veći slobodno ih presecite na pola. 

Repovi i grašak će pustiti svoju vodu. Dinstajte i mešajte sve dok voda ne ispari. 

Kada je voda isparila dodati jednu kutlaču vode. 

Opet mešati, dok voda ne ispari. Postupak ponavljati sve dok se ne utroši sva voda, a pirinač ne skuva.

Kad vam ostane vode za još jednu kutlaču dodajte šafran i biber. 

Zalijte sa zadnjom kutlačom vode i mešajte dok voda ne ispari. U tom trenutku pirinač je već kuvan.

Ugasite vatru, dodajte malo maslinovog ulja i sve promešajte. 

Ja nisam navela dodavanje soli, jer volim da osetim slatkoću graška i rakova. Vi po ukusu posolite.

Preporučujem vam ovaj risotto jedete sa zelenom salatom, koju ste začinili sokom od limuna i maslinovim uljem, inače moja omiljena kombinacija začinjavanja zelene salate.






Нема коментара:

Постави коментар